ח"כ גטאס הסכים להסרת חסינותו ותקף את היועמ"ש

טוען שזהו "צעד חסר תקדים" ■ לדבריו, היועמ"ש לא נהג כך מעולם נגד ח"כ מכהן, "גם בחמורות שבפרשות בהן חברי כנסת נחקרו ואף הורשעו בעבירות של שוחד, שחיתות או אונס"

ח"כ באסל גטאס  / צילום: איל יצהר
ח"כ באסל גטאס / צילום: איל יצהר

חבר הכנסת באסל גטאס (הרשימה הערבית המשותפת) הודיע היום (ה') ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כי הוא מסכים להסרת חסינותו, עוד לפני הדיון שצפוי בעניין הערב במליאת הכנסת. ח"כ גטאס הבהיר כי הסכמתו מתייחסת רק לדרישת המשטרה לבצע חיפוש ומעצר בגין החשד כי העביר לכאורה טלפונים ניידים לאסירים ביטחוניים.

ח״כ גטאס הלין בפני אדלשטיין כי ההוראה של היועץ המשפטי לממשלה בדבר הצורך לכנס אתמול את ועדת הכנסת ולהצביע על הסרת חסינותו הינה "צעד חסר תקדים". לדבריו, היועמ"ש לא נהג כך מעולם נגד ח"כ מכהן, "גם בחמורות שבפרשות בהן חברי כנסת נחקרו ואף הורשעו בעבירות של שוחד, שחיתות, אונס ואף בחשדות חמורות בהרבה".

גטאס הוסיף: ״אין כל ספק שצעד קיצוני זה, תזמונו ואופיו, תואמים לגלי הקול המתלהמים של חברי וועדת הכנסת (שספק אם עיינו בבקשה), דבר המעלה חשש כבד לאיפה ואיפה בשיקול דעתו של היועמ"ש בעת שקיבל ההחלטה להגיש הבקשה, זאת על אף שהתייצבתי לחקירה ועניתי על כל השאלות של החוקרים ולאחר שהודעתי בבירור שאענה לכל פעולת חקירה חוקית ככל שיידרש ובכל עת".

לדבריו, הדיון שהתקיים אתמול בוועדת הכנסת היה כצפוי "מתלהם, פוליטי ולא ענייני, כך שאין בכוונתי לתת יד לאווירת ההסתה הפרועה נגדי להימשך״. ח"כ גטאס ביקש מיו"ר הכנסת להביא את בפני מליאת הכנסת, עם תחילת הדיון, כלשונה.