אקסלנס ברוקראז': סקטור הנדל"ן ימשיך לדהור גם ב-2017

דוד גבאי ומיכה גולדברג מאקסלנס, טוענים כי למרות הצפי להעלאת הריבית ב-2017, סקטור הנדל"ן המניב ימשיך להציג תשואות גבוהות ■ ומה לגבי שוק הדיור? הכלכלן הראשי בבית ההשקעות מעריך כי המחירים יתחילו לרדת

נדל"ן מניב// קרדיט: :  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
נדל"ן מניב// קרדיט: : Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

"למרות הצפי לעלייה בתנודתיות, סקטור הנדל"ן ימשיך להניב תשואות חזקות גם ב-2017 כתוצאה מנתונים כלכליים בסיסיים חזקים ומהמשך חיסכון בהוצאות מימון", כך טוענים דוד גבאי, אנליסט הנדל"ן במחלקת המחקר של אקסלנס ברוקראז' ומיכה גולדברג, מנהל מחלקת המחקר בבית ההשקעות.

בסקירה שפרסמו היום (ב') השניים הם טוענים כי עליית הריבית בישראל לא בהכרח תוביל לירידות במניות הנדל"ן. להערכתם, בנק ישראל יעלה את הריבית בשנה הבאה לכל היותר ב-0.25%, בעוד שנכון לעכשיו ה-cap Rate עומד על כ-7.4%. הם מציינים עוד בהקשר זה כי ההעלאה הצפויה של הריבית נועדה למעשה לתת אמון בכלכלה ולכן המשקיעים צריכים להתמקד בנתונים הכלכליים המבוססים כגון צמיחת התמ"ג, הצריכה הפרטית והתעשייה. עם זאת, באותה נשימה הם מציינים כי מניות הריט עלולות לרדת בטווח הקצר בשל השינוי בציפיות הריבית.

גבאי וגולדברג מתייחסים בסקירה לסקטור הנדל"ן המניב ומעריכים כי בענף המרכזים המסחריים "חברות הקניונים ימשיכו להציג תוצאות טובות בשנת 2017 וזאת בשל תנאים כלכליים נוחים התומכים בהמשך הצמיחה החזקה בצריכה הפרטית; שיעורי אבטלה נמוכים, ריבית אפסית במשק וקצב אינפלציה נמוך". לגבי סקטור המשרדים, מעריכים גבאי וגולדברג כי "המגמה שחברות היי טק ממשיכות להוביל את הביקוש תמשיך בשנת 2017".

באקסלנס ברוקראז' מספקים גם המלצות ספציפיות, ושני האנליסטים ממליצים על מניות שלוש חברות הקניונים עזריאלי , מליסרון  וביג . "אנו ממשיכים בהמלצת קנייה על מניית עזריאלי ועל בסיס עדכון שערוך פרויקט שרונה אנו מעלים את מחיר היעד מ-180 ל-185 שקל".

ומה לגבי מחירי הדיור? אתמול פרסם הכלכלן הראשי באקסלנס, יניב חברון, תחזית ל-2017 שבה הוא מעריך כי השנה הבאה תהיה בבחינת נקודת מפנה ומחירי הדיור יתחילו לרדת, בעיקר בגלל התייקרות ריבית המשכנתאות. "ריבית המשכנתא בישראל צפויה להתייקר השנה בעוד כ-0.5%, בהמשך להתייקרות של 0.8% ב-2016, ולדכא מעט את הביקושים לרכישת דירה".