נשק קטלני: צפו בטיל ישראלי חדש משמיד טנקים ב-6 שניות

טיל חדש שפותח ע"י חברת רפאל ונישא על גב הלוחמים, מסוגל לפגוע בטנקים ומטרות נעות מטווח של עד 1,500 מטרים, בתוך שניות ספורות בלבד ■ הטיל פורץ הדרך הוצג לנציגים מצבאות זרים מרחבי העולם וזוכה להתלהבות רבה

טיל נגד טנקים רפאל/ צילום: חברת רפאל
טיל נגד טנקים רפאל/ צילום: חברת רפאל

חברת רפאל ערכה לאחרונה הדגמה של טיל חדש ללקוחות בינלאומיים, ממשפחת טילי "ספייק". הטיל, שמיוצר על ידי החברה ונמכר בחו"ל, נקרא "ספייק SR " ומסוגל לפגוע במטרות הנמצאות בטווח של עד 1,500 מטרים כשטווח המינימום הוא 50 מטרים.

הטיל נוצר בכדי לגשר על פער שנוצר בהתמודדות עם מטרות בטווחים קצרים, מדובר על פי רפאל בטיל פורץ דרך - אין לו תחזוקה, או משגר נפרד. הוא נישא על גב הלוחם, ותוך פחות משש שניות הוא מוכן לירי על מטרה סטטית או נעה". לדבריו של לוי, הטיל הזה נותן מענה בין היתר לטנקים שהייעוד שלהם הוא הגנה על גבולות ובייחוד מדינות מזרח אירופה.

לאירוע, שנערך בשדה הניסויים של רפאל בדרום הארץ, הגיעו משלחות מיותר מ-15 מדינות, בהן פולין, שוויץ, שבדיה, גרמניה וספרד ובמסגרת ההדגמה המוצלחת בוצע ירי בטווחים של 150 עד 1,500 מטרים נגד מטרות נייחות ונעות. משקל המערכת קטן מעשרה קילוגרמים, והיא נישאת לאורך קילומטרים רבים על גב הלוחמים ברמת המחלקה והפלוגה.