ביולייט חתמה על מזכר הבנות למחיקה מהמסחר; טסה כ-45%

ההסכם נחתם מול קרן השקעות סינית ■ במסגרת ההסכם תרכוש הקרן את כלל החזקות הציבור בחברה תמורת כ-16.5 שקל למניה, תמזג אותה עם חברה ייעודית שתוקם ולמעשה תמחק אותה מהמסחר בבורסה

 

חברת תרופות העיניים ביולייט הודיעה היום (ה') כי חתמה על מזכר הבנות לא מחייב מול קרן השקעות סינית, לפיה הקרן תרכוש את החזקות הציבור בחברה ולמעשה תביא למחיקתה מן הבורסה. אם תבוצע הרכישה, יהיה זה במחיר של 16.5 שקל למניה, פרמיה של 83% על מחיר הבסיס של המניה הבוקר, ולכן עולה כעת מניית החברה בכ-45%, למחיר של 13 שקל למניה, המשקף לביולייט  שווי של 23.6 מיליון שקל.

אולם, יש לציין כי מדובר במזכר הבנות לא מחייב. העסקה כולה, כמו גם הסכום שישולם לציבור, כפופים לבדיקת נאותות. ביולייט מסרה כי היא מעריכה שהמו"מ עשוי להימשך עוד כמה שבועות.

ביולייט פעלה בשנה האחרונה למסחור חלק ממוצריה, אולם בתקופת המו"מ עם הקרן (שהחלה מנובמבר) התבקשה בהסכם לחדול ממגעים עם צדדים שלישיים. ביולייט ציינה בהודעתה כי התנאי הזה פוקע בימים אלה - ואולי הצהרה זו היא עדות לכך שאינה בטוחה עדיין שכך שהעסקה עם הקרן תתממש, והיא חוזרת לבדוק אפשרויות נוספות.

לאחר השלמת העסקה, במידה ותושלם, תחזיק הקרן 45% בחברה, בתמורה לתשלום של 5.1 מיליון דולר. לאחר מכן, תשקיע הקרן עוד 5-7 מיליון דולר באותם תנאים ותהפוך להיות בעלת שליטה בחברה - אולם אז החברה תהיה כבר פרטית ולא תהיה להשקעה נוספת זו השפעה על ציבור המשקיעים.