חקירת נתניהו: שני אנשי עסקים הודו כי העניקו מתנות לרה"מ

במהלך הבדיקה בעניינו של נתניהו, העידו השניים על מתנות שהוענקו לראש הממשלה ולבנו יאיר, במסגרת מערכת יחסים חברית ■ לשכת נתניהו: "כרגיל לא יהיה כלום - כי אין כלום"

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

שני אנשי עסקים הודו בפני חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) כי העניקו בכמה הזדמנויות מתנות לראש הממשלה בנימין נתניהו ולבנו יאיר - כך נודע לוואלה! NEWS. השניים תושאלו על-ידי החוקרים במהלך בדיקת החשדות נגד נתניהו, שתהפוך השבוע לחקירה פלילית.

שני אנשי העסקים, שביניהם אין קשר, טענו בחיקור כי המתנות שנתנו הוענקו במסגרת מערכת יחסים חברית בינם לבין משפחת נתניהו, ולא הייתה להם כוונה לקבל טובות הונאה בתמורה להן. אחד מאנשי העסקים, שמרכז פעילותו בחו"ל, העניק למשפחת נתניהו את המתנות בחו"ל. ערך המתנות נחשב לגבוה במיוחד, ולכן מחייב חקירת משטרה.

החשד שאותו חוקרת המשטרה הוא מתן שוחד, תחת ההגדרה של "שלח לחמך". לדברי גורם במערכת אכיפת החוק, החוקרים טרם גייסו עד מדינה, ובידם רק העדויות של נותני המתנות.

ראש הממשלה נתניהו אמור להיחקר בגין חשד זה בתחילת השבוע. החוקרים, בפיקודו של מפקד יאח"ה, תנ"צ כורש ברנור, מתוכננים להגיע לביתו של ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים. במקביל, אמור למסור עדות גם בנו יאיר, וייתכן שבן משפחה נוסף. במשטרה מעריכים כי יידרשו כמה ימי חקירה של ראש הממשלה.

ביום רביעי האחרון אישר היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, לפתוח בחקירה פלילית נגד נתניהו, בתום סיום הליך הבדיקה. לוואלה! NEWS נודע כי החוקרים שעתידים לחקור את נתניהו ערכו בימים האחרונים סימולציות חקירה.

ביום חמישי פורסם בחדשות 2 כי הפרשה המרכזית בעניינו של נתניהו מכונה "תיק 1000", והיא נבדקת זה משנה ו-9 חודשים. פרשה נוספת - "תיק 2000" - מסתמכת על חומרים חדשים שהגיעו למשטרה בשבועות האחרונים.

 

מטעמו של ראש הממשלה נמסר בתגובה: "לא ראינו שמחה כזאת באולפני הטלוויזיה וברוב כלי התקשורת כשהודיעו על חקירתה של יו"ר מרצ, זהבה גלאון, ולא כשיו"ר האופוזיציה, בוז'י הרצוג, נחקר פעמיים השנה, לאחר שבעבר שמר על זכות השתיקה בחקירתו בפרשת העמותות של אהוד ברק. לצערנו תיאלצו להתאכזב גם הפעם, כפי שהתאכזבתם בפרשות מופרכות קודמות. כרגיל לא יהיה כלום - כי אין כלום! נסו להחליף את ראש הממשלה בקלפי - כמקובל במדינות דמוקרטיות".