חברה סינית תשקיע 20 מ' ד' בחולצה שמנטרת התקפי לב

חברת הלת'ווטש (Healthwatch), שקיבלה כבר אישור שיווק בארה"ב, הודיעה על קבלת השקעה מחברת Yiling הסינית, הנסחרת בבורסה של שנזן לפי שווי של 2.5 מיליארד דולר

החולצה של Healthwatch. "שקט נפשי" / צילום: אתר החברה
החולצה של Healthwatch. "שקט נפשי" / צילום: אתר החברה

"אנחנו מוכרים שקט נפשי", כך אומר ד"ר יורם רומם, יו"ר חברת הלת'ווטש (Healthwatch). החברה שמפתחת חולצה לניטור פעילות הלב ומניעת התקפי לב, אשר קיבלה כבר אישור שיווק בארה"ב, הודיעה היום (ב') על קבלת השקעה של 20 מיליון דולר מחברת Yiling הסינית, הנסחרת בבורסה של שנזן לפי שווי של 2.5 מיליארד דולר. ילינג היא חברה מובילה בסין, המתמחה ברפואה סינית וכעת מקימה גם חטיבה של מכשור רפואי קונבנציונלי. ההשקעה מבוצעת לפי שווי של 65 מיליון דולר (אחרי הכסף) לחברה הישראלית.

מתוך 20 מיליון הדולר, 15 הם השקעה ישירה במניות החברה, ו-5 מיליון דולר ישולמו להלת'ווטש תמורת הרישיון לשווק את מוצרי החברה בסין. ילינג הקימה גם חברה שהלת'ווטש היא בעלת מניות בה, אשר תבצע את השיווק כאשר יתקבל אישור שיווק סיני. ילינג תשקיע בחברה המשותפת עוד מספר מיליוני דולרים.

הלת'ווטש הוקמה על ידי רומם ועל ידי עמוס שטנר, שהיו גם ממייסדי פנגו, בכירים בסאפיינס וכן מייסדי חברת היפ הופ שפיתחה מוצר להגנה על אגן הירכיים. "המטרה שלנו הייתה לפתח מוצר לגילאי 60 פלוס", אומר רומם, "בתחומי האפליקציות או הגיימינג כולם מעריצים את הצעירים ומאמינים שהם יודעים מה ירצה השוק. אולם בתחום הניטור הרפואי, אנחנו ה'מבוגרים' צרכני המוצר ואיש לא יכול להתווכח איתנו על טעם ההמון בתחום".

"המוצר נקרא Master Caution על שם הנורה הנדלקת במטוסים כאשר ברור כי ישנה בעיה חמורה שיש לטפל בה מיד. בתחילת הדרך השאיפה שלנו הייתה ליצור נורית בקרה כזו לגוף האדם, שתתריע כשמשהו חמור השתבש. רק בשלב מאוחר יותר הבנו שזו צריכה להיות חולצה, ואז הבנו שאנחנו יכולים ליהנות מהניסיון הרב של עמוס בתחום הטקסטיל. כמו כן הבנו שעלינו להתחיל רק מתחום הלב, ומאז הצטרף אלינו פרופ' דוד חסדאי, מנהל מחלקת טיפול נמרץ לב בבילינסון".

רומם מסביר כי "המוצר מיועד כאמור לתת שקט נפשי לאנשים בסיכון, אך כמובן כולנו בסיכון מסוים, תמיד. כולנו נמצאים איפה שהוא על רצף הסיכון".

המוצר מאושר לשיווק כאמור באירופה וארה"ב, והמכירות מתחילות בימים אלה ממש. לדברי רומם, ניתן כבר כיום להגיש קבלות על השימוש במוצר באופן רציף לחברות הביטוח בארה"ב, ולקבל החזר מסוים. "אנחנו מאמינים שבתחום השיפוי הביטוחי אנחנו רק בתחילת הדרך. הטכנולוגיה מתקדמת פי כמה יותר מהר מאשר הרגולציה בתחום זה".

- יש לכם מתחרים?

"קיימים מכשירי ניטור לב רבים, ואפילו כמה חולצות, אולם רובם אינם שווי ערך למכשיר רפואי כמו זה הנמצא בבית חולים. כדי לעשות א.ק.ג. ראוי, יש למדוד את הסיגנל ב-12 נקודות שונות על גבי הגוף בפרישה מסוימת מאוד, ואנחנו הצלחנו לעשות זאת. אין ככל הידוע לנו חולצת ניטור לב נוספת שקיבלה אישור FDA כמכשיר רפואי". החולצה משדרת את הנתונים לרופא המטפל ולסלולרי של המטופל.

- המוצר נוח ואופנתי?

"אנחנו שמים על כך דגש רב. גייסנו לחברה מעצבת מובילה מתחום ההלבשה התחתונה, אשר דואגת כי המוצר יהיה נעים ביותר, ויש לנו דגמים של חולצה או גופיה, מתאימים לגברים ולנשים. המוצר בר כיבוס, ואין צורך לגלח את שיער החזה כדי להשיג תוצאה מדויקת".

נציין כי היום פרסמה חברת שח"ל, כי השיקה מכשיר המאפשר ביצוע א.ק.ג. ב-12 אלקטרודות מתוך הטלפון הסלולרי. אולם, לא מדובר בניטור רציף כמו בחולצה.