תושבי חוץ בשווייץ משתכרים כ-188 אלף דולר בממוצע בשנה

בנק HSBC: זהו השכר הגבוה ביותר בעולם לתושבי חוץ, והוא כמעט כפול מהממוצע העולמי לתושבים זרים

ציריך - עסקים לצד אטרקציות ואפשרויות בילוי/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
ציריך - עסקים לצד אטרקציות ואפשרויות בילוי/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

משתלם להיות תושב זר בשווייץ. זרים שעובדים במולדת של חברות כמו קבוצת UBS, יצרנית התרופות נוברטיס וחברת המסחר גלנקור משתכרים משכורת ממוצעת של 188,275 דולר בשנה. זהו השכר הגבוה ביותר בעולם לתושבי חוץ, והוא כמעט כפול מהממוצע העולמי לתושבים זרים, לפי נתונים שפרסם אתמול (ב') בנק HSBC. שווייץ ניצבה בראש רשימת המדינות המבטיחות את הקריירה הטובה ביותר לתושבים זרים זו השנה השנייה ברציפות.

"תושבי חוץ מדרגים את שווייץ במקום גבוה גם בקריטריון הפיננסי וגם בקריטריון איכות החיים", אמר דין בלקברן, בכיר ב-HSBC. "השילוב של שכר גבוה ותרבות עבודה נהדרת ממקם את שווייץ בראש ליגת הקריירה".

לא רק השכר הגבוה הופך את שווייץ, שמארחת גם את המטה האירופי של האו"ם בז'נבה, ליעד הטוב בעולם לקריירה בחו"ל. מבין הנסקרים על ידי HSBC, 69% אמרו שהאיזון עבודה-חיים השתפר בשווייץ, ו-62% אמרו שתרבות העבודה טובה יותר מאשר במדינת המוצא שלהם.

במקומות השני והשלישי בדירוג נמצאות גרמניה ושבדיה, למרת משכורות שהיו כמו הממוצע העולמי לתושבי חוץ או מתחת לו. מדינות אירופיות תפסו שישה מבין עשרת המקומות הראשונים בדירוג.

"תושבי חוץ בשבדיה ובגרמניה נהנים מהטבות שהן בנוסף לצד הפיננסי של העבודה", אמר בלקברן. "גרמניה מציעה את ביטחון הגבוה ביותר במקום העבודה לתושבי חוץ. שבדיה, מלבד היותה בצמרת תרבות העבודה, זוכה לשבחים של 79% מהנסקרים על איזון מצוין בין חיים לעבודה".

כסף, כמובן, לא יכול לקנות אושר. נתונים קודמים של HSBC הראו שבעוד שווייץ מדורגת בראש טבלת הרווחה הפיננסית לתושבי חוץ, היא קרובה לתחתית הדירוג במונחי טיפוח יחסים וחיי חברה. גם עלות החיים בשווייץ גבוהה באופן ידוע לשמצה. העיתון "נויה ציריכר צייטונג" דיווח בחודש שעבר שמחיר המזון בשווייץ עולה ב-70% על הממוצע האירופי. עלויות שירותי בריאות הן יותר מכפולות מהממוצע הירופי.

חבילות התעסוקה הטובות ביותר - כולל הטבות רפואיות, כיסוי עלויות מגורים ונסיעות הביתה - מצויות במזרח התיכון, במדינות כמו בחריין ואיחוד האמירויות הערביות, לפי HSBC, שסקרה 26,871 עובדים זרים ביותר מ-100 מדינות.

הונג קונג וסינגפור ניצבו בראש דירוג התפתחות הקריירה, עם 68% ו-62% מהנסקרים בהתאמה שהסכימו ששניהן הן מקומות טובים לקידום הקריירה. איכות החיים, מנגד, נשחקת באסיה בעיני תושבי חוץ רבים. 30% מתושבי החוץ בסינגפור ו-50% בהונג קונג דיווחו על ירידה באיזון עבודה-חיים.