היועמ"ש: יוגש כתב אישום נגד ח"כ באסל גטאס

3 ימים לאחר שוועדת האתיקה החליטה להשעות את ח"כ גטאס לתקופה של חצי שנה, היועמ"ש מנדלבליט הודיע כי החליט להגיש נגדו כתב אישום ■ גטאס חשוד כי הבריח טלפונים סלולריים לאסירים ביטחוניים

ח"כ באסל גטאס  / צילום: איל יצהר
ח"כ באסל גטאס / צילום: איל יצהר

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, החליט להגיש כתב אישום נגד חבר הכנסת באסל גטאס (הרשימה המשותפת), שנחקר בחשד להברחת טלפונים סלולריים וחומרים נוספים לאסירים ביטחוניים

בתחילת השבוע החליטה ועדת האתיקה של הכנסת להרחיק את ח"כ גטאס מהכנסת לחצי שנה. חברי הכנסת ציינו כי המהלך מגיע בעקבות "קובלנות שהוגשו והתקבל ברוב דעות". במהלך תקופת ההרחקה לא תישלל זכות ההצבעה או שכרו.

"הוועדה סבורה כי המעשה לגביו נחקר ח"כ גטאס, של החדרת טלפונים סלולריים וחומר נוסף לאסירים ביטחוניים בבתי הכלא, מהווה עבירה על כללי האתיקה", סיכמו חברי הכנסת.

ח"כ גטאס תקף בחריפות את ההחלטה. "החלטת ועדת האתיקה היא החלטה פוליטית נקמנית שמעולם לא התקבלה כנגד אף חבר כנסת אחר בעת שהתנהל נגדו הליך פלילי שטרם הסתיים", מסר. "בטרם הסתיימה החקירה ובטרם הוחלט אם יש מקום בכלל להגשת כתב אישום, חברי ועדת האתיקה מינוי את עצמם לשופטים ונתנו פסק דין וגזר דין בטרם התבררו החשדות הנטענות נגדי, כך שברור לכל בר-דעת שמדובר בהחלטה לא עניינית".