גילויים חדשים על חקירת רה"מ נתניהו בנוגע ל"תיק 2000"

מפרטים חדשים שמתגלים על "תיק 2000" עולה כי החשד הוא שאיש עסקים ישראלי ניסה לגייס את נתניהו כדי שייטיב עימו ■ יעקב וינרוט, עורך דינו של רה"מ: "לא מדובר במשהו שמקים עבירה"

עורך דין יעקב וינרוט ובנימין נתניהו / צילומים: תמר מצפי
עורך דין יעקב וינרוט ובנימין נתניהו / צילומים: תמר מצפי

פרסומים חדשים של חדשות 2 אודות חקירת ראש הממשלה: מגילויים נוספים אודות "תיק 2000" עולה כי החשד של המשטרה הוא כי איש עסקים מישראל ניסה לגייס את ראש הממשלה בנימין נתניהו כדי שייטיב עימו, והאיש בתמורה אמור היה להיטיב עם נתניהו בתחומים שמעניינים אותו.

כשהתיק יתפרסם, אומרים גורמים המעורים בעניין, הוא יעורר סערה ציבורית עזה, אבל על-פי ההערכות, אין לדעת בשלב זה האם יגיע לכתב אישום. מדובר בקשר בוטה ביותר ויוצא דופן בין הון לשלטון - החשד הוא שאיש עסקים ישראלי ניסה לגייס את נתניהו שיפעל וייטיב איתו, ובתמורה הוא ייטיב עם נתניהו בתחומים שמעניינים אותו. אבל כאמור, אין לדעת לעת הזאת אם זה יבשיל לתיק פלילי.

יעקב וינרוט, עורך דינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כינס מוקדם יותר היום (ו') מסיבת עיתונאים שבמסגרתה טען כי נתניהו חף מפשע ויצא נקי מהחקירה שמתנהלת נגדו בחשד לקבלת טובות הנאה.

"אני כמובן לא יכול להתייחס לחקירות של ראש הממשלה לגופן, אבל אני רוצה להתייחס למה שפורסם כבר בתקשורת", אמר וינרוט.

לדברי וינרוט, "ביחס לפרשה הראשונה המכונה 'תיק 1,000' או 'תיק 2,000', אינני יודע איזה מספר - כל בר-דעת מבין שאם חבר קרוב מביא לחברו סיגרים כמתנה, אין בזה ולא יכול להיות בזה שום בדל של איסור. שום בדל של עבירה פלילית".

לגבי הפרשה השנייה אמר וינרוט כי "מה שאני יכול לומר שוב מתייחס רק לדברים שפורסמו בתקשורת. ובכן, אחרי ששמעתי את תשובות ראש הממשלה, הייתי ונשארתי רגוע. לא מדובר בכספים, לא מדובר בהלוואה, לא מדובר במשהו שמקים עבירה, ואני משוכנע שכאשר תשובותיו של ראש הממשלה תישמענה על-ידי מי שתישמענה, יתברר לכל שומע שבכל הדברים הללו אין שום חשש ושום אבק של עבירה פלילית".

לדברי פרקליטו של נתניהו, "חקירות אלה אולי הצדיקו מתן תשובות על-ידי ראש הממשלה, וראש הממשלה נתן את התשובות, אבל ברור כי בחשדות אין ממש".