"מחבלים צריכים לדעת שהם לא ייצאו בחיים אם יעשו פיגועים"

ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד): "כך משיגים הרתעה, כך מממשים את הזכות להגנה עצמית, כך נותנים קדימות לחיי חיילינו" ■ "באסל גטאס הוא האויב. הוא וחבריו זועבי וזחאלקה תומכי הטרור צריכים היו להיות חברים לאגף בבית הכלא, ולא בבית הנבחרים"

משפט אלאור אזריה / צילום: חן מענית
משפט אלאור אזריה / צילום: חן מענית

"מחבלים צריכים לדעת שלא ייצאו בחיים לאחר שינסו לגדוע חייהם של ישראלים בפיגועים - כך משיגים הרתעה, כך מממשים את הזכות להגנה עצמית, כך נותנים קדימות לחיי חיילינו", כך אמר ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) באירוע שבתרבות שהתקיים אתמול בנס-ציונה. 

אוחנה התייחס להרשעת החייל אלאור אזריה בהריגה, ואמר כי "אינני תולה תקוות בבית הדין הצבאי לערעורים שיהפוך את ההחלטה - הסיכוי לכך כמעט איננו קיים. על כן, יש לחון באופן מיידי את אזריה כפי שחננו את חוקרי השב"כ בפרשת קו 300".

ח"כ אוחנה התייחס גם לחקירת ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר כי "אני בוטח בראש הממשלה וביושרו. הבחירות הבאות בישראל יתקיימו ב-2019 ומי שירצה להחליף את נתניהו ייאלץ לנסות ולשכנע אידאולוגית".

כמו כן, התייחס ח"כ אוחנה לכתב האישום שהוגש נגד באסל גטאס: "באסל גטאס הוכיח הן במעשיו הנדונים כאן והן בדבריו ומעשיו מהעבר כי איננו בוגד - הוא האויב. לא צריכים היינו להגיע עד הלום. גטאס, וחבריו זועבי וזחאלקה תומכי הטרור, על מעשיהם ודבריהם - צריכים היו להיות חברים לאגף בבית הכלא, ולא חברים בבית הנבחרים. האשמים בכך שגטאס עדיין חבר כנסת הם יו"ר האופוזיציה הנוכחי והעתידי, בוז'י ויאיר שממאנים לצרף 10 חתימות מהאופוזיציה להדחתו".

גם יו"ר מרצ ח"כ זהבה גלאון השתתפה באירוע והתייחסה לחקירת נתניהו. לדבריה, "קבלת קצבה חודשית בסך מאות אלפי שקלים במשך שנים מארנון מילצ'ן זו לא מתנה מחברים - זו עסקת חבילה מטרידה. חשדות לקשר אסור עם איש עסקים על מנת שייטיב עמו מחייבת את היועץ המשפטי לממשלה להתעלם מקולות הרקע, ולוודא שהחקירה תיעשה באופן שבו הצדק והשוויון לא רק ייעשו, אלא גם ייראו".