מכוונים לישראלים: קרן בניו-יורק, נכסים בספרד ובשיקגו

חברת האפ מיו-יורק מקימה קרן שמפזרת סיכון ומשקיעה ב-5 פרויקטים במקביל, בברצלונה חברה ישראלית דיווחה על סיום שיווק פרויקט לישראלים, ובשיקגו הדר גולדמן רוכש בניין ויטמיע בו רשת חברתית לדיירים

מיקסום רווחי נדל"ן בארה"ב / צילום: שאטרסטוק
מיקסום רווחי נדל"ן בארה"ב / צילום: שאטרסטוק

האם סגירתו הכמעט מוחלטת של שוק המשקיעים בנדל"ן בישראל תעביר את הכסף אל מעבר לים? דיווחים אחרונים של אנשי עסקים ישראלים כבר מכוונים אליהם.

בניו-יורק, יזמית הנדל"ן האמריקאית, HAP INVESTMENTS, בבעלות הישראלים ניר אמזל, אמיר חסיד וערן פולק, ובאמצעות קרן ההשקעות HAP Venture שבבעלותה, החלה אתמול (ג') בגיוס משקיעים ישראלים, להשקעה משולבת בחמישה פרויקטים של החברה במנהטן.

ההשקעה, שזוכה לכינוי " UNITED 2 ", כוללת השקעה של החל מ-100 אלף דולר, ב-5 פרויקטים שונים של החברה, המונים יחדיו כ-1,200 יחידות דיור, וממוקמים ב: שכונות צ'לסי, איסט הארלם, אינווד במנהטן, וכן בעיר ניו-ג'רזי.

ההשקעה בקרן משלבת גיוס חוב, שהמימוש שלו יהיה בעוד שנתיים בדיוק, וגיוס הון, לפרק זמן של כשנתיים וחצי. אחד מהפרויקטים בהם משקיעה הקרן הוא פרויקט HAP Tower בניו-ג'רזי, שימנה כ-800 יחידות דיור ובשטח כולל של כ-90 אלף מ"ר, על קרקע של כ- 3.5 דונם שכבר נרכשה.

לדברי החברה, קרן UNITED 2 נפתחה לשיווק לאחר שקרן UNITED 1 גייסה את כל ההון הדרוש תוך חודשיים בלבד, ושילבה גם היא השקעה במספר פרויקטים של החברה במקביל. הקרן הוקמה מתוך מטרה לאפשר פיזור סיכון למשקיעי הנדל"ן הישראלים.

בברצלונה, חברת BCN, בבעלות גיא איילון ומוטי בוטנרו, דיווחה השבוע כי סיימה לשווק השבוע 30 דירות באזורים שונים בברצלונה לישראלים, זאת לאחר שרכשה מבנקים דירות שעברו כינוס נכסים, בהנחה של כ-40 אחוזים. מדובר בדירות של כ-50 מ"ר בממוצע, שנרכשו בידי BCN עבור ישראלים במחירים של 100 אלף יורו, כשמחירן בשוק עומד על כ-140-150 אלף יורו. BCN פעלה בין היתר בפינוי פולשים מחלק מהדירות שרכשה עבור המשקיעים הישראלים. איילון סיפר היום כי החברה יצרה קשרים בימים אלו גם בעיר ריאל, ומתמקדת ברכישות פאקטים של כ-30 דירות בכל פעם, ומכירתן לישראלים.

לפי איילון, בשנה האחרונה ישראלים משקיעים בספרד משלוש סיבות עיקריות: עלייה של שוק הנדל"ן בספרד, הכבדת המיסים על נדל"ן למשקיעים בישראל על ידי שר האוצר משה כחלון וכן החוק כנגד קרנות גיוס לא רשמיות, לפיו על השקעות מסדר גודל מסוים אסור לפרסם את גודל התשואות ואסור לגייס למעלה מ-35 משקיעים.

בשיקגו, יזם הנדל"ן הדר גולדמן רכש מגדל בן 32 קומות בשיקגו. העסקה נעשתה בשיתוף שותפיו העסקיים בחברת Cagan, חברת ניהול הנכסים הגדולה בשיקגו. הבניין, מסוגCondo, אשר היה בבעלות 25 שותפים שונים, עתיד לעבור על ידי היזמים שיפוץ מאסיבי. סך הכל שווי העסקה, הרכישה והשיפוץ, 16 מיליון דולר.

בכוונת היזמים לעצב את המבנה כמגדל של דירות יוקרה, בעלות 2 או 3 חדרים בעיצוב פוסט מודרניסטי, אשר שם דגש על עקרונות בית חכם ודיגיטלי. בפרויקט הדירות תוטמע פלטפורמת הניהול הדיגיטלית שפותחה על ידי גולדמן, C2, רשת חברתית המאפשרת לשוכרים לייצר קהילה עצמאית שתחובר לחברת הניהול ולנותני שירותים באזור.