כשברקע נחשפים הציטוטים מתוך הקלטת השיחות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו למו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס, הבוקר (א') פרסם עורך העיתון, רון ירון, מאמר ובו כתב כי אם הקו המערכתי סביב ראש הממשלה היה משתנה בשל המשא-ומתן שניהל מוזס ולא בשם שיקולים עיתונאיים - כל העובדים היו עוזבים.

ירון התייחס לציטוט המיוחס למוזס לפיו "תהיה רעידת אדמה" במערכת אם הסיקור של נתניהו ישתנה. "אתמול בערב התברר לי שאני לא רק העורך הראשי של העיתון החשוב והמשפיע במדינה. אני גם זה שמחזיק ביד את סולם ריכטר", כתב.

"אין מצב שהעיתון הזה היה שורד את רעידת האדמה הזו. כולנו, כאיש אחד, היינו עוזבים ומחפשים בית אחר. ואז, ממילא 'ידיעות אחרונות' כבר לא היה העיתון שאתם מחזיקים כרגע ביד".

לדברי ירון, הנאמנות של העיתונאים העובדים במקום נתונה קודם כל לקוראים ורק אחר-כך למו"ל. "קוראינו היקרים - אנחנו, העורכים והכותבים, נאמנים קודם כל לכם - ורק אחר-כך למי שמשלם לנו את המשכורת".

בניגוד לכותבים אחרים בעיתון כמו סימה קדמון ובן-דרור ימיני, עורך העיתון נמנע מלקרוא למוזס להשעות את עצמו ואף טוען כי "מוזס נאמן עד בלי די לקוראי העיתון ולמפעל חייו, זה שייסדו אביו וסבו לפני 77 שנים". עם זאת, ירון ציין כי "הפרסומים קשים מאוד".

ירון המשיך והשווה את עבודת העיתון לגלריה של אמנות. לדבריו, בעל הגלריה משול למו"ל, אך אין לו השפעה על התמונות שיוצגו או על מיקומן. בכך טוען ירון כי מוזס לא התערב בעבודת העורכים והכותבים בעיתון.

ירון סיכם את דבריו וכתב כי "אני לא מנסה לומר שעסקים כרגיל, וגם לא מסתיר שיש באוויר ובלב של כולנו תחושת מועקה קשה. עם זאת, אנחנו ממשיכים לעבוד מתוך אמונה פנימית חזקה, שאנחנו מציירים עבורכם בכל יום מחדש, וגם היום, את המונה ליזה".