מי קיבל פרס מפעל חיים בוועידת התאחדות התעשיינים?

וגם: אבנר שחם מסיים את תפקידו כמנכ"ל מנועי בית שמש; וחגי בדש פורש מניהול מכבי ת"א כדורסל

מימין: ח"כ אלי כהן, סטף ורטהיימר, סמי סגול, משה כחלון ושרגא ברוש / צילום: עופר עמרם
מימין: ח"כ אלי כהן, סטף ורטהיימר, סמי סגול, משה כחלון ושרגא ברוש / צילום: עופר עמרם

פרס מפעל חיים הוענק לסמי סגול בוועידת התאחדות התעשיינים

מכירת השליטה בחברת כתר פלסטיק לקרן ההשקעות BC Partners, בהתאם לעסקה שנחתמה ביולי האחרון, צפויה להכניס לסגול כמיליארד דולר

ביום חמישי התקיימה במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל-אביב ועידת התעשייה ל-2017 של התאחדות התעשיינים. בוועידה השתתפו יותר מ-850 איש, ובהם נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, תעשיינים, שרים, חברי כנסת, מנכ"לי משרדים ממשלתיים, פקידי ממשלה בכירים ואנשים עסקים רבים. בוועידה נדונו נושאים הקשורים בתעשייה הישראלית ופיתוחה וכן בבעיות ובאתגרים העומדים בפני הכלכלה והמשק הישראלי.

במהלך הוועידה הוענק לתעשיין סמי סגול פרס מפעל חיים, כאות הוקרה על תרומתו העצומה ויוצאת הדופן לתעשייה, לכלכלה ולחברה הישראלית.

סגול, 73, חתם ביולי האחרון על עסקה למכירת 80% בחברת כתר פלסטיק, שאותה ניהל מאז שנות ה-80, לקרן ההשקעות BC Partners. עם השלמת העסקה צפויה משפחת סגול לקבל סכום של 1.4 מיליארד דולר - מתוכם כמיליארד דולר יגיעו לכיסו של סמי. סגול זכה לפני כחודש לתואר איש השנה של "גלובס" ל-2016.

את הפרס העניקו לסגול שר האוצר, משה כחלון; נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש; ח"כ אלי כהן (כולנו); התעשיין סטף ורטהיימר; ומנכ"ל התאחדות התעשיינים רובי גינל.

בין משתתפי ואורחי הוועידה: שרת המשפטים, איילת שקד; נגידת בנק ישראל, קרנית פלוג; ח"כ יאיר לפיד (יש עתיד); ח"כ משה גפני (יהדות התורה); ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני); ח"כ דוד ביטן (הליכוד); ח"כ יעקב פרי (יש עתיד); ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו); ח"כ מירב בן-ארי (כולנו); מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב; מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד; מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, עמית לנג; מיכאל שטראוס; עפרה שטראוס, יו"רית קבוצת שטראוס, גדי לסין, נשיא קבוצת שטראוס; מקסין פסברג, מנכ"לית אינטל ישראל; אורי יהודאי, נשיא פרוטרום; איש העסקים דני גילרמן; יאיר סרוסי, לשעבר יו"ר בנק הפועלים; רמזי גבאי, מנכ"ל מכון היצוא; נורית הראל, יו"ר משותפת של חברת ד"ר פישר; ואורחים נוספים.

מימין: ח"כ אלי כהן, סטף ורטהיימר, סמי סגול, משה כחלון ושרגא ברוש / צילום: עופר עמרם
 מימין: ח"כ אלי כהן, סטף ורטהיימר, סמי סגול, משה כחלון ושרגא ברוש / צילום: עופר עמרם

אחרי 25 שנה ואקזיט של 65 מיליון שקל: אבנר שחם מסיים את תפקידו כמנכ"ל מנועי בית שמש

חודש לאחר שביצע אקזיט של עשרות מיליוני שקלים, הודיעה היום (TW) חברת מנועי בית שמש, שנמצאת בשליטת קרן פימי, על החלטת מנכ"ל החברה, אבנר שחם, לסיים את תפקידו לאחר 25 שנים. דירקטוריון החברה החליט על מינויו של רם דרורי למנכ"ל, והוא ייכנס לתפקידו ב-10 באפריל.

יו"ר מנועי בית שמש, גילון בק, מסר: "אנו מודים לאבנר על תרומתו רבת-השנים. בתקופתו יצרה מנועי בית שמש מעמד עסקי ותחרותי גבוה, שאיפשר לה להרחיב משמעותית את מעגל לקוחותיה ולבסס חוזים אסטרטגיים ארוכי-טווח בתעשייה בהיקפים של מאות מיליוני דולרים. אנו שמחים להודיע על מינויו של דרורי למנכ"ל, ובטוחים כי יכולותיו וניסיונו העשיר יתרמו רבות להצלחת החברה".

בחודש שעבר מכר שחם למשקיעים מוסדיים את מרבית מניותיו במנועי בית שמש תמורת 65 מיליון שקל. בעקבות העסקה ירד שיעור החזקותיו בחברה מ-27% ל-9.75%, ושווי המניות שנותרו בידי שחם מסתכם בכ-42 מיליון שקל.

מנועי בית שמש פועלת בייצור חלקים למנועי סילון וכן בשיפוץ ובהרכבה של מנועי סילון. מרבית מכירותיה של החברה הן לשוק האזרחי, ולקוחותיה המובילים הם חברות לייצור מנועי סילון, כמו פראט אנד וויטני, ג'נרל אלקטריק וסימנס, וכן ממשלות וצבאות ובעלי מטוסים אזרחיים.

שחם מונה למנכ"ל החברה על-ידי אורמת תעשיות, זמן קצר לאחר שרכשה את השליטה במנועי בית שמש ב-1992. ב-2005 נמכרו מניות השליטה לכלל תעשיות ולשחם, ששילם תמורת חלקו כ-15 מיליון שקל, ובהמשך ביצע רכישות נוספות בכ-2 מיליון שקל. בקיץ שעבר מכרה כלל תעשיות את מניות השליטה לקרן פימי, בראשותו של ישי דוידי.

אבנר שחם / צילום: איל יצהר
 אבנר שחם / צילום: איל יצהר

צהוב יורד: חגי בדש פורש מניהול מכבי תל-אביב כדורסל

צהוב עולה: אריאל אברם, לשעבר סמנכ"ל מכבי תל-אביב כדורגל, מונה למנכ"ל דורי בנייה במקום יעקב לוזון

זה היה מהיר: 4 חודשים לאחר שחגי בדש מונה בקול תרועה למנכ"ל מועדון הכדורסל מכבי תל-אביב, הודיע המועדון בסוף השבוע על פרישתו של בדש, שבפברואר 2016 סיים את תפקידו כמנכ"ל בית ההשקעות הגדול במשק, פסגות.

בדש הודיע לבעלי המניות במועדון, הנתון באחרונה במשבר מקצועי, כי ברצונו לסיים את תפקידו ולהמשיך לדרכו העסקית החדשה: "ברצוני להודות לבעלי מכבי תל-אביב על חודשים מרתקים ועל האמון להמשיך כדירקטור ובכל דרך שאוכל לתרום ולסייע להצלחה".

בדש יסייע בחודשים הקרובים באיתור מחליף לתפקיד המנכ"ל ויתמנה כדירקטור להמשך בניית התוכנית האסטרטגית של המועדון לשנים הקרובות.

נזכיר כי בספטמבר, עם מינויו של בדש לתפקיד המנכ"ל, נמסר ממכבי תל-אביב כי המינוי הוא במסגרת היערכות המועדון "לאתגרים של היורוליג במתכונת החדשה", וכי מדובר ב"תוספת ניהולית משמעותית למועדון".

בדש עצמו מסר אז כי "המינוי הוא, מבחינתי, סוג של סגירת מעגל מרגשת. כשחקן כדורסל מגיל צעיר וכאוהד מכבי תל-אביב, אין טבעי מכך שאתרום מניסיוני הניהולי והעסקי להצלחתה של הקבוצה שאותה אני מלווה לאורך השנים".

ומכדורסל לכדורגל: קבוצת הנדל"ן והתשתיות עמוס לוזון (לשעבר א. דורי) דיווחה ביום חמישי על מינויו של אריאל אברם למנכ"ל החברה-הבת דורי בנייה, במקומו של יעקב לוזון - אחיו של בעל השליטה בקבוצה, עמוס לוזון.

אברם שימש בעבר סמנכ"ל מועדון הכדורגל מכבי תל-אביב ומשמש כיום יועץ עסקי לחברות בישראל, בלגיה וגיאורגיה. הוא ייכנס לתפקידו בתחילת פברואר.

חגי בדש / צילום: איל יצהר
 חגי בדש / צילום: איל יצהר