עסקת טיעון לביבי

הוא רק צריך להתחייב שיתפטר מראשות הממשלה, ובתמורה יקבל חסינות מתביעות פליליות

הגיע הזמן להציע לראש הממשלה עסקת טיעון שבה יצטרך צריך להתחייב שיתפטר מראשות הממשלה, ותמורת זאת יקבל חסינות מפני תביעות פליליות לגבי עבירות שביצע במהלך כהונתו.

נתניהו לא רצח, לא שדד, לא אנס. אבל חוץ מזה הוא עשה כמעט הכול. הוא חמד, הוא חמס את אוצר המדינה, הוא משקר, הוא מסית, הוא רומס את כבודנו כאשר הוא מושיט את ידו אל עשירים כמו קבצן ברחוב.

מה עוד הוא עשה? - ברור שלא הכול כבר נחשף. הדברים מתנהלים באיטיות מזדחלת. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אומר שזה בגלל שחוקרים ושוקלים, אני מוסיף לכך את "חוששים". גם היועץ וגם פרקליט המדינה שי ניצן.

מנדלבליט שוקל

איך אמר אתמול (ב') מנדלבליט: אני שוקל לפרסם בעתיד את כל הפרוטוקולים של נוני וביבי. "שוקל"!! אנשי ביורוקרטיה, במיוחד כאלה המפחדים מצילם, מתים על המילה הזאת שבאמצעותה אפשר להעביר זמן עד כלות הקצים.

ומה זה "בעתיד"? אין תאריך יעד, אין אפילו הגדרה של עתיד קרוב או רחוק. הכול סתמי, ניסוחים שמאפשרים להרוויח עוד זמן ואולי בסוף לא לעשות כלום.

זעקת ההקלטות

אלא שנראה כי הפעם זה לא יילך. יותר מדי עדויות מצטברות על שולחן היועץ והפרקליט, יותר מדי עדים מתוך החדר ממש, יותר מדי הקלטות. בעיקר הקלטות.

לא ברור מה עוד יש לשקול כאשר מתוך ההקלטות זועקות ראיות אינספור: "השתמש בנו, מנדלבליט, קח אותנו לבית המשפט, אנחנו נעשה את העבודה, לא צריך יותר ממה שיש אצלנו".

אבל מנדלבליט עדיין שקוע בלחפש את השיקול והעתיד, עושה מניפולציות עם מה שיש לו, כמו ההחלטה להשתיק את ההקלטות עד לסיום החקירה בתיק 1000. למה? - אל דאגה, יש הסבר.

 

מה עלול עוד לצוץ?

ביבי הוא אדם אינטליגנטי. הוא ללא ספק יודע ששלטונו מגיע לסוף הדרך. הוא יודע טוב מכל אדם מה עוד עלול לצוץ ככל שהחקירות נמשכות. הוא יודע שהיום כבר יש מספיק לתביעות פליליות, אבל עדיין לא מן הסוג שהיו נגד אהוד אולמרט. אולי אלה יגיעו מפרשת הצוללות שהחוקרים עוסקים בה, צריך לקוות שבאינטנסיביות.

כדאי לך לחתום, ביבי

אני חושב שכבר הגיע הזמן להציע לראש הממשלה עסקה. עסקת טיעון במסגרתה נוותר לביבי על הודאה מפורשת. הוא רק צריך להתחייב שיתפטר מראשות הממשלה, וזו תהיה למעשה הודאה באישומים. ותמורת זאת יקבל ביבי חסינות מפני תביעות פליליות לגבי דברים שביצע במהלך כהונתו. כמעשה חסד אפשר לתת חסינות גם לשרה.

אני מניח שבשלב הראשון ביבי לא יסכים. אבל ההצעה צריכה להישאר על השולחן. יש סיכוי טוב שדי מהר הוא יבין, ואולי הוא כבר מבין, שכדאי לו להסכים - אלא אם כן הוא רוצה לגמור כמו אולמרט, דרעי ושכמותם.