רגע לפני המיזוג: דיבידנד של 200 מיליון ד' לאבנר ודלק קידוחים

כמחצית מהסכום תזרום לקופתה של קבוצת דלק ■ נחתם מכתב כוונות בין שותפויות "לוויתן" לאדלטק לאספקת גז בהיקף 14.8 BCM במשך 17 שנים

זמן קצר לפני השלמת המיזוג ביניהן, ולאחר שגייסו באחרונה כ-390 מיליון דולר והבטיחו מימון של 1.5-1.7 מיליארד דולר לפיתוח מאגר לוויתן, מחלקות השותפויות אבנר   ו-דלק קידוחים  דיבידנד בהיקף של 200 מיליון דולר. אבנר מחלקת למחזיקי יחידות ההשתתפות שלה דיבידנד של כ-108 מיליון דולר, ודלק קידוחים - כ-92 מיליון דולר.

הנהנית הגדולה מהדיבידנד, היא קבוצת דלק של יצחק תשובה, המחזיקה בכ-55% מיחידות ההשתתפות של אבנר וב-70% מדלק קידוחים (ישירות ובאמצעות דלק אנרגיה). חלקה בדיבידנדים יסתכם בכ-100 מיליון דולר (כ-385 מיליון שקל).

בשותפויות ציינו היום ש"דירקטוריון השותף הכללי החליט לאשר חלוקה בסכום הנמוך מרווחי השותפות הראויים לחלוקה... לאור הסכומים המשמעותיים אשר יידרשו לשותפות לשם עמידה בתוכניות העבודה המתוכננות, לרבות ההשקעות הצפויות בפיתוח פרויקט לוויתן ובהרחבת פרויקט תמר".

בסוף החודש שעבר אושר מיזוג אבנר ודלק קידוחים (לתוך האחרונה), באסיפה של בעלי היחידות של שתי השותפויות. על-פי מתווה המיזוג, יקבלו בעלי היחידות באבנר יחידה אחת של דלק קידוחים עבור כל 5.32 יחידות שברשותם. השותפות המאוחדת, שתהיה בעלת שווי שוק של כ-17 מיליארד שקל, תחזיק 31.2% ממאגר תמר (שאותו היא מחויבת למכור בשנים הקרובות), 45.3% ממאגר לוויתן, 23% ממאגר ים תטיס, שכבר אינו מפיק גז, ו-30% ממאגר אפרודיטה שבקפריסין.

בסוף נובמבר דיווחו אבנר ודלק קידוחים כי חתמו על הסכם מימון של 1.5-1.75 מיליארד דולר לפיתוח שלב א' של מאגר לוויתן עם הבנקים HSBC וג'יי.פי מורגן, שהתחייבו לארגן את ההלוואה ולהעמיד לשותפויות (בחלקים שווים 50%-50%) את המימון לפרויקט. בהמשך לכך הבטיחו השתיים גיוס חוב בהיקף של כ-1.5 מיליארד שקל (כ-390 מיליון דולר) - מחצית הסכום כל אחת. האג"ח (סדרה א') הונפקו בריבית שנתית של 4.5%, הצמודה לדולר ומדורגת A1 באופק יציב על-ידי מידרוג.

חוזים ב-16-17 מיליארד דולר

היום מסרו שותפויות לוויתן כי חתמו על מכתב כוונות בלתי מחייב עם חברת מיזמי האנרגיה אדלטק של משפחת אדלסבורג, לאספקת 14.8 מיליארד מטר מעוקב (BCM) של גז טבעי על-פני 17 שנים. אם יחתמו הצדדים על הסכם מחייב (שמוערך ב-3.3 מיליארד דולר), תרכוש אדלטק כמות שנתית מינימלית של גז בהתאם למנגנון שייקבע בהסכם, כשמחיר הגז יוצמד לתעריף יצור החשמל, כפי שייקבע מעת לעת על-ידי רשות החשמל.

מכתב הכוונות מהיום מצטרף לחוזה שכבר חתמו שותפויות לוויתן לאספקת גז בישראל לתחנות הכוח של אותה אדלטק (בהיקף של 6 BCM על פני 18 שנה), ולחוזים נוספים לאספקת גז לתחנת IPM באר טוביה (13 BCM על פני 18 שנה), לבית הזיקוק של פז באשדוד (3.12 BCM על פני 15 שנה) ולאור אנרגיות, הפועלת להקים תחנת כוח בצפית (8.8 BCM על פני 20 שנה).

החוזה המשמעותי ביותר נחתם מול חברת החשמל הירדנית בספטמבר אשתקד, לאספקת גז בהיקף מוערך של 45 BCM על פני 15 שנה, בהיקף כולל של כ-10 מיליארד דולר.

סך החוזים שנחתמו עד היום על-ידי השותפויות בלוויתן, המכסים הפקה של פחות מ-20% מהמאגר, מסתכם ב-16-17 מיליארד דולר - מה שמאפשר לשותפויות להוציא לדרך את ההשקעה האדירה בפיתוח המאגר שאמור להתחיל במהלך הרבעון הנוכחי.