יוצרי "Oboy" למועצת הכבלים והלוויין: "לחזור לשדר מיד את הסדרה"

יו"רית המועצה פועלת בעקבות הפניות למציאת פתרון יצירתי לבעיה שנוצרה עקב הסכסוך המשפטי בין yes ל-RGE ■ העונה הראשונה של סדרת הנוער הפופולרית ששודרה בערוץ הילדים נקטעה רגע לפני שידור הפרקים האחרונים

או בוי / צילום מסך
או בוי / צילום מסך

לאחר שלפני שבועיים החליט בית המשפט המחוזי שלא לחייב את קבוצת RGE להעביר לידי yes את ארבעת הפרקים האחרונים של הסדרה הפופולרית "Oboy", כעת נכנסים לתמונה יוצרי הסדרה ובעקבותיהם מועצת הכבלים והלוויין.

היוצרים פנו לאחרונה ליו"רית המועצה, ד"ר יפעת בן-חי-שגב, במכתב נרגש בו ביקשו ממנה לפעול למציאת פתרון. "הסדרה נפלה לצערנו קורבן למלחמה לא לנו", כותב אורי גרוס, אחד מיוצרי הסדרה, שמופקת על-ידי טדי הפקות, בפנייתו ליו"רית המועצה, כהקדמה למכתב שצורף אליה.

במכתב - עליו חתומים אורי גרוס, טמירה ירדני, יואב צפיר ו"כל צוות שחקני הסדרה" - נכתב בין היתר: "בשבועיים האחרונים, לאור הפעולות הקיצוניות ומלחמת ההודעות בין yes ל-RGE, המפרסמות הודעות סותרות כדי לשרת את האינטרסים הזרים של חברות-האם שלהן ולא שמות קצוץ על צופיהם שעוברים התעללות של ממש - הפכנו אנחנו ל'כותל הדמעות' של מאות אלפי צופי הסדרה...

"אנו קוראים לשידור מיידי של 4 הפרקים האחרונים של העונה ולמציאת פתרון הולם להמשך שידור הפרקים שכבר צולמו ועוד יצולמו, או פתרון שיאפשר השקה מחודשת של הסדרה בגוף שידור אחר".

מי שעקב בשבועות האחרונים אחר עמודי הפייסבוק של yes וערוץ הילדים, יכול היה להתרשם כי אכן מדובר בסוגיה שמטרידה צופים צעירים רבים. גם בנתונים שחשפה yes במהלך הדיון המשפטי צוין כי מדובר באחת מסדרות המקור הפופולריות ביותר שלה, וכי פרקיה זכו ל-400 אלף הורדות ב-VOD.

גם במועצת הכבלים והלוויין, כך נראה, השתכנעו בחשיבות הסוגיה, ובימים האחרונים עמלים שם על מציאת פתרון יצירתי לסוגיה ומקיימים דיונים עם אנשי yes ו-RGE. בין הרעיונות היצירתיים שנזרקו לאוויר, וכרגע לא ברור הסיכוי ליישומם, עלתה גם האפשרות לשדר את ארבעת הפרקים הנותרים בזירות ניטרליות כמו הטלוויזיה החינוכית או ערוץ 1.

"Oboy" היא אחת מ"ההפקות הבלעדיות" שהפיקה RGE עבור ערוץ הילדים ששודר ב-yes. בחברת הלוויין החליטו לאחרונה לנצל סעיף יציאה בחוזה עם RGE ולהוריד את ערוץ הילדים ממסכיה, מתוך הנחה שההפקות הבלעדיות שעשתה עבורה RGE, וביניהן "Oboy", ממילא יישארו בבעלותה. אך בהמשך התברר כי לטענת RGE, מ"נספח סודי" שצורף להסכמים בין החברות עולה כי גם "ההפקות הבלעדיות" שייכות לה, ומרגע סיום החוזה בין הצדדים אין בכוונתה להעביר אותן ל-yes.

ב-yes פנו לבית המשפט בבקשה לקבל צו שיורה ל-RGE להעביר לה כבר כעת את ארבעת הפרקים הנותרים, אך זה קבע כי אין כרגע הצדקה להוציא צו כזה, וכי גורל ארבעת הפרקים הנותרים, יחד עם שאר "ההפקות הבלעדיות", ייקבע רק במשפט הכולל בנושא, שההכרעה בו צפויה לארוך זמן רב.

בינתיים, yes כן רשאית להמשיך ולעשות שימוש ב"הפקות הבלעדיות" שכבר שודרו אצלה, ובהן 20 הפרקים הראשונים של "Oboy".

מ-RGE ,yes וטדי הפקות לא נמסרה תגובה.