המפכ"ל: "חקירות נתניהו בישורת האחרונה, תוך שבועות נסיים"

אלשיך אמר בתדרוך מיוחד לעיתונאים כי אנשיו "נותנים פוש אחרון" בחקירות פרשות רה"מ, והוסיף כי "אנחנו כרגע בשלב של הבאת ראיות; הוויכוח עם הפרקליטות קשור בעיקר בפרשנות"

רוני אלשיך / צילום: רויטרס
רוני אלשיך / צילום: רויטרס

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך, אמר היום (א') בתדרוך לעיתונאים כי חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו נמצאות בישורת האחרונה.

"אנחנו נותנים פוש כדי שזה לא יימתח יותר מדי זמן, אנחנו יודעים את הרגישויות הציבוריות סביב העניין הזה, ואני מעריך שתוך כמה שבועות נהיה אחרי הכול", אמר אלשיך. "אין לנו מחלוקות מהותיות עם הפרקליטות, הוויכוח הוא בעיקר על הפרשנות".

בהקשר לחקירות ראש הממשלה, תיק 1000 ותיק 2000, הוסיף המפכ"ל כי מעט מאוד אנשים מעורבים בהן, "קצת יותר ממספר האצבעות ביד אחת".

הוא הוסיף כי "עשינו חקירה במשך חודשים, ושום דבר לא דלף. החקירה הפרונטלית היא הדבר המרכזי. היכולת הגבוהה של התשאול למי פונים קודם ואת מי חוקרים קודם היא מאוד קריטית, וכך היה".

לדבריו, "התפקיד של המשטרה הוא: אחת - להגיע לחקר האמת, להבין מה היה; ושתיים - להביא ראיות. אנחנו כרגע בשלב של הבאת ראיות ונמצאים בישורת האחרונה".

נזכיר כי בסוף דצמבר 2016 הורה היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, לפתוח בחקירה פלילית נגד נתניהו בגין שתי פרשות. בתיק 1000 נחקר חשד שלפיו ראש הממשלה קיבל טובות הנאה מאנשי עסקים, המפיק ההוליוודי ארנון מילצ'ן והמיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר. תיק 2000 עוסק בשיחות שניהל נתניהו עם מו"ל "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס, שבהן עלה החשד כי מוזס הציע סיקור אוהד בעיתונו בתמורה לכך שראש הממשלה יפעל לקידום חוק "ישראל היום".