פרשות נתניהו: שעיה סגל, יועצו לשעבר של רה"מ, מסר עדות

סגל נשאל על קשריו עם נתניהו ועם איש העסקים ארנון מילצ'ן וכן על מתנות שהוענקו לנתניהו ■ גם נתניהו עצמו צפוי להיות מוזמן לחקירה נוספת בימים הקרובים

שעיה סגל / צילום: תמר מצפי
שעיה סגל / צילום: תמר מצפי

חקירת המשטרה את החשדות נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נמשכה היום (ב'). חוקרי להב 433 חקרו היום את שעיה סגל, מקורבו של נתניהו.

סגל שימש כיועץ תקשורת של בני הזוג נתניהו. במקביל הוא שימש כיועץ אסטרטגי גם ליצחק תשובה, בין היתר במסגרת המאבק שניהל תשובה בעבר נגד העלאת תמלוגי הגז על-ידי ועדת ששינסקי.

סגל נשאל על קשריו עם נתניהו ועם איש העסקים ארנון מילצ'ן וכן על מתנות שהוענקו לנתניהו. גם נתניהו עצמו צפוי להיות מוזמן לחקירה נוספת בימים הקרובים.

לפי ההערכות, המשטרה עומדת להמליץ להגיש כתב אישום נגד נתניהו בפרשת המתנות וטובות ההנאה שקיבל לפי החשד מאנשי העסקים מילצ'ן וג'יימס פאקר (תיק 1000). המלצה דומה עשויה להימסר גם בנוגע לפרשה השנייה (תיק 2000), שבמסגרתה חשוד נתניהו כי עשה "דיל" עם מו"ל "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס, שבמסגרתו מוזס הבטיח סיקור אוהד לנתניהו, בתמורה להבטחות של ראש הממשלה לסייע בהקטנת תפוצתו של העיתון "ישראל היום".

אתמול (א') אמר מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, כי חקירות ראש הממשלה נמצאות בישורת האחרונה. "אנחנו נותנים 'פוש' כדי שזה לא יימתח יותר מדי זמן, אנחנו יודעים את הרגישויות הציבוריות סביב העניין הזה, ואני מעריך שתוך כמה שבועות נהיה אחרי הכול", אמר אלשיך. "אין לנו מחלוקות מהותיות עם הפרקליטות, הוויכוח הוא בעיקר על הפרשנות".

המפכ"ל הוסיף כי מעט מאוד אנשים מעורבים בחקירות. "קצת יותר ממספר האצבעות ביד אחת".

אלשיך ציין כי "עשינו חקירה במשך חודשים, ושום דבר לא דלף. החקירה הפרונטלית היא הדבר המרכזי. היכולת הגבוהה של התשאול למי פונים קודם ואת מי חוקרים קודם היא מאוד קריטית, וכך היה".

לדבריו, "התפקיד של המשטרה הוא: אחד - להגיע לחקר האמת, להבין מה היה; והתפקיד השני - להביא ראיות. אנחנו כרגע בשלב של הבאת ראיות ונמצאים בישורת האחרונה".