הזמנת חופשות בחו"ל: הצרכנים הישראלים עוברים למובייל

חברת התיירות גוליבר: כמעט מחצית מהנופשים חיפשו ב-2016 את החופשה שלהם במובייל, וכ-25% מהציבור הזמינו בפועל את החופשה ■ מהם היעדים הפופולריים?

חופשה משפחתית / צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב
חופשה משפחתית / צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב

הצרכנים הישראלים עוברים למובייל בחיפוש והזמנת חופשות בחו"ל: כמעט מחצית מהנופשים חיפשו ב-2016 את החופשה שלהם בסמארטפונים ובטאבלטים, וכ-25% מהציבור הזמינו בפועל את החופשה במובייל. מדובר בעלייה של יותר מ-30% לעומת 2015 - כך עולה מנתוני חברת התיירות גוליבר, לקראת כנס GO-Mobile של מידע כנסים שיתקיים מחר (ד').

לפי הנתונים, הלקוחות הרוכשים במובייל מתאפיינים כספונטניים ומעדיפים לבלות חופשות קצרות בחו"ל: היעדים בחו"ל המועדפים עליהם הם היעדים הקרובים יותר סביב אגן ים התיכון ויעדים אורבניים באירופה, כדוגמת כרתים, בוקרשט, רודוס, ברצלונה, ברלין, אמסטרדם וטיביליסי. 28% מהנופשים הספונטניים ירכשו חופש ל-4 ימים, ו-16% ל-3 ימים - במחיר של פחות מ-200 דולר.

לעומת זאת, חיפוש והזמנת חופשה באמצעות מחשב בבית מתבצע ליעדים רחוקים יותר כגון ניו-יורק ובנגקוק, שני יעדים שלא יוזמנו דרך המובייל. יחד עם זאת, בגוליבר מציינים כי קיימת מגמת עלייה גם בהזמנות ליעדים רחוקים באמצעות המובייל, מגמה שסביר שתימשך בעתיד.

לפי נתוני "חוליו", אפליקציית הטיסות ברגע האחרון השייכת אף היא לקבוצת גוליבר, עיקר הרוכשים במובייל הם בני 23-29 המהווים כמעט 20% מהרוכשים. גם משפחות עם ילדים עד גיל 15 מהוות בשנה האחרונה נתח נכבד: 12% מהמזמינים הם בגילאי 36-42, ו-13% בגילאי 43-51.

אורי אלון, מנכ"ל קבוצת גוליבר, מסר: "אחד הקטרים של צמיחת המובייל בעולם ובישראל בפרט הוא ענף התיירות. עבור חברות רבות במשק האתגר היום לצור תהליך כולל הן של חיפוש והן רכישה במובייל, ולכן נעשים תהליכים מרובים בגזרה זו המשלבים בין יכולות טכנולוגיות וחוויית לקוח ייחודית".