חשד: התחזו ליועצי השקעות וקיבלו 50 מ' ש' במירמה מהבנק

אחד החשודים היה מוכר בציבור כיועץ משכנתאות, אליו היו פונים לסיוע בקבלת משכנתא ■ המשטרה: הונאה מתוחכמת ושיטתית בהיקף עצום שנאמד במיליוני שקלים ■ ככה הצעירים לוקחים משכנתא

שוחד / צילום: Shutterstock
שוחד / צילום: Shutterstock

המשטרה עצרה שני חשודים שהתחזו ליועצי השקעות וקיבלו במירמה מהבנק סכום של 50 מליון שקל. 

במהלך השבועות האחרונים מתנהלת במשטרת ישראל חקירה סמויה בשיתוף פקיד שומה חקירות ירושלים והדרום שעניינה חשד לעבירות מירמה והונאה, זיוף מסמכים וקבלת דבר במירמה.

לדברי המשטרה, עם סיום שלב החקירה הסמויה, שכללה איסוף מכלול הראיות והממצאים הנדרשים לביסוס העבירות המיוחסות, פשטה המשטרה הבוקר (ב') על בתי החשודים בירושלים ובבני-ברק ועצרה שני חשודים שהובאו לחקירה במפלג ההונאה. 

שני החשודים נחקרים בחשד שבמהלך השנה האחרונה פעלו יחדיו בצורה שיטתית ומתוחכמת והונו בנק בהיקף שנאמד בכ-50 מליון שקל.

אחד החשודים היה מוכר בציבור כיועץ משכנתאות, אליו היו פונים לסיוע בקבלת משכנתא. לפי החשד, בסיוע שותפו זויפו מסמכים, אותם הציגו בפני הבנק. לפי החשד, המסמכים שזויפו הציגו מצג-שווא על הכנסות מבקשי המשכנתאות ויכולת החזר המשכנתא, ועל בסיסם קיבלו החשודים את סכום המשכנתא המבוקש.

לפי המשטרה, מהחקירה עולה כי עבור כל עסקה קיבלו החשודים "דמי עמלה" בסך של אלפי שקלים, אותם, על-פי החשד, לקחו לכיסם ללא דיווח לרשויות המס.

מהחקירה עולה כי בצורה זו ביצעו החשודים כ-50 עסקאות מהבנק, וכן עולה חשד לעוד עשרות עסקאות דומות אותם ביצעו מול בנק אחר.

כאמור, שני החשודים (תושב ירושלים ותושב בני-ברק) נעצרו הבוקר והובאו לחקירה, ובסיומה תבקש המשטרה מבית המשפט להאריך מעצרם.

במשטרה ציינו כי מדובר בהונאה מתוחכמת ושיטתית בהיקף עצום שנאמד במיליוני שקלים. "הודות לחקירה המשותפת נפעל למצות הדין עם החשודים הן בהיבט הפלילי והן בהיבט הכלכלי", נמסר.