פלא טכנולוגי: יו"ר אי.די.בי מתרשם ומתחכם בתערוכת הסייבר

וגם: סגן נשיא רנו העולמית מסייר בכבישי ישראל ומקבל הבטחה

אלשטיין לא פיצח את האלגוריתם

פלא טכנולוגי: יו"ר אי.די.בי מתרשם ומתחכם בתערוכת הסייבר

את זה שאדוארדו אלשטיין, יו"ר קבוצת אי.די.בי, חובב טכנולוגיה, כבר הזכרנו בשבוע שעבר עת סיפר על חוויותיו מדאבוס ופגישתו האישית עם רובוט.

מתברר כי גם השבוע אלשטיין "עלה על הגל" הטכנולוגי וניצל את הביקור בארץ הקודש ובסטארט-אפ ניישן, לסיור בכנס הסייברטק. שם הוא קפץ לראות את הביתנים של החברות בהן השקיעו אלרון (זרוע ההשקעות של אי.די.בי), RDC ורפאל, כשהוא מלווה בשולם לפידות, מנכ"ל אי.די.בי; ארי ברונשטיין, מנכ"ל אלרון; וזהר רוזנברג, סמנכ"ל הסייבר באלרון.

כשהגיעה המשלחת לביתן של חברת SecuredTouch, התרשם אלשטיין מהטכנולוגיה המאפשרת לזהות משתמשים על סמך צורת האחיזה של הסמארטפון למשל, זאת ללא שימוש בסיסמה, שאלות זיהוי ואפילו ללא מידע ביומטרי. גם כשאלשטיין המוקסם ניסה להתחכם ולהערים על האלגוריתם, הוא לא הצליח להפעיל את האפליקציות בסמארטפון של אחד המציגים בדוכן.

עוד נכחו והתרשמו: ירון אלעד, סמנכ"ל הכספים של אלרון; ורן שולקינד, ה-CTO.

אלעד, שולקינד, ברונשטיין, רוזנברג, אלשטיין ולפידות / צילום: גלעד קוולרצ'יק
 אלעד, שולקינד, ברונשטיין, רוזנברג, אלשטיין ולפידות / צילום: גלעד קוולרצ'יק

ביקור חפוז והבטחה

סגן נשיא רנו העולמית מסייר בכבישי ישראל ומקבל הבטחה

ברנרד קמביה, סגן נשיא רנו העולמית ומרוואן היידמוס, מנכ"ל רנו במזרח התיכון, הגיעו אתמול (ב') לישראל לרגל השקתה של המכונית החשמלית רנו זואי, שנערכה בנמל תל-אביב, שם קיבלו את פניהם ענת מילוסלבסקי-כחלון, מנכ"לית רנו בישראל; ואיציק וייץ, מנכ"ל קבוצת קרסו. וייץ, הכריז בהשקה של המכונית החשמלית כי היא משלבת בין איכות הסביבה וחווית הנהיגה.

מתברר כי האורחים העבירו חלק ניכר מהיום בכבישים. לאחר האירוע בתל-אביב, הם עשו פעמיהם צפונה ונסעו לנשר, שם נערכה חנוכת אולם התצוגה הצפוני של המותג דאצ'יה. "אנחנו יושבים על ציר אסטרטגי עם גישה נוחה", הבטיח להם אבי בינמו, ראש עיריית נשר, "ושתדעו - כשאני טס לאירופה אני נוסע רק על דאצ'יה", המשיך והתחייב.

בהמשך, לאחר שקיבלו את ההתחייבות, ניצלו קמביה והיידמוס את הביקור בצפון לארוחה במסעדת "אורי בורי" בעכו. היום (ג') הם לא ויתרו על סיור מודרך בירושלים, שמו פתק בכותל, כשהערב ישוב קמביה לפריז.

וייץ, מילוסלבסקי כחלון וקמביה / צילום: אלעד גוטמן
 וייץ, מילוסלבסקי כחלון וקמביה / צילום: אלעד גוטמן

הבעיה, הצופן והפתרון

מי חיפשו (ומצאו) תשובות בנצרת?

ועוד מהמתרחש בנצרת - בזמן שהממשלה מנסה למצוא פתרון, אפילו חיצוני, למחסור במהנדסים, יש מי שסבור כי התשובה נמצאת בבית. אתמול יצאו פרופ' אבי שמחון, יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה; איימן סייף, יו"ר הרשות לפיתוח כלכלי של המגזר הערבי; ואלה בר-דוד, מנהלת תחום תעסוקת חברה ערבית; לסיור בעיר נצרת.

במהלך הביקור קיבלה הקבוצה סקירה על ההיי-טק במגזר מסאמי סעדי ופז הירשמן, מנכ"לים משותפים בארגון צופן הפועל לשילוב ערבים בהיי-טק, ולאחריה נפגשו עם התעשיין והיזם סטף ורטהיימר.

עוד הם פגשו את רים יונס, מייסדת ומנכ"לית אלפא אומגה; יורם יעקבי, מנהל מו"פ מיקרוסופט בישראל שפתחה באחרונה סניף בנצרתף פאדי סווידאן, מנהל החממה העסקית-טכנולוגית של מעוף וממנהלי תוכנית הייבריד לקידום סטארט-אפים עם שותפים ערבים; ואחרים. 

ורטהיימר, סעדי ושמחון / צילום: אנצ'ו גוש
 ורטהיימר, סעדי ושמחון / צילום: אנצ'ו גוש

עופר גרינברגר -מנכ"ל ונשיא אפלייד מטיריאלס ישראל

עופר גרינברגר מונה למנכ"ל ונשיא אפלייד מטיריאלס ישראל. גרינברגר יחליף את איתי רוזנפלד, שפרש לפני מספר חודשים לאחר כ-20 שנים בחברה.

במסגרת תפקידו, אליו יכנס במהלך חודש פברואר, ינהל גרינברגר (בן 55) את פעילות פיתוח המערכות לתחום בקרת ייצור שבבים PDC (Proces Diagnostic Control), מהפעילויות המרכזיות של אפלייד מטיריאלס העולמית. במקביל יכהן גרינברגר כנשיא אפלייד מטיריאלס ישראל.

קודם למינוי זה, כיהן גרינברגר כמנכ"ל אורביט מערכות תקשורת (2012-2015), ולפני כן היה נשיא חברת KLATencor ישראל, העוסקת בתחום בקרת ייצור שבבים.

בעשור האחרון השקיעה אפלייד מטיריאלס העולמית מעל ל-1.5 מיליארד דולר בישראל, כשהיום עובדים באפלייד מטיריאלס ישראל כ-1,250 עובדים.

עופר גרינברגר / צילום: יניב שלם
 עופר גרינברגר / צילום: יניב שלם

האוחזים בסמארטפון

מי התרשמו מהפוטנציאל שעוד גלום בטלפון הנייד?

ועוד בענייני טכנולוגיה וסמארטפונים - אירוע GO Mobile של מידע כנסים התקיים השבוע באולם הקונגרסים אבניו בקריית שדה התעופה. יוסי פליישמן, מנכ"ל B2B בסמסונג, עדכן במהלך האירוע כי בשנת 2016 נמכרו למעלה מ-1.5 מיליארד טלפונים בכל רחבי העולם; ואילו מיכאל ויינברג מחברת Applause איתגר את היזמים בקהל כשבישר כי אך ורק 16% מהמשתמשים נותנים הזדמנות לאפליקציה המחייבת אותם להתמודד עם טעויות, כגון הקלדת סיסמה ופרטים שעשויים להיות שגויים, מה שדורש שיפור תמידי. מה זה אומר? במילים אחרות - חבל לנו על כל שנייה או - אנו הופכים להיות עצלנים.

באנשי ונשות ההיי-טק ולא רק ההיי-טק שהתרשמו: רן אבידן, ממייסדי StartApp; אחיה פריד, סמנכ"ל לקוחות עסקיים כאל; ענת נטיב, סמנכ"לית שיווק ואסטרטגיה בכאל; עינת אור, סמנכ"לית טכנולוגיות בסימילארווב; אלירן בן-יהודה, מחברת טאבולה; גיא היבש, מנהל חטיבת האנטרפרייז בסמסונג; ליאור שבו, סמנכ"לית לקוחות יוניברסל מקאן; ואחרים.

אור, שבו, אבידן, נטיב והיבש / צילום: ליאת מנדל
 אור, שבו, אבידן, נטיב והיבש / צילום: ליאת מנדל