"פרופסור איינשטיין": עוזר אישי רובוטי חדש בשוק

חברת האנסון רובוטיקס חשפה אב טיפוס לרובוט חדש אשר קיבל את השם המחייב ■  הרובוט עושה יותר מ-50 הבעות פנים ומחוות גוף שונות ומציע טכנולוגיה ופיצ'רים חדשניים

רובוטים/איינשטיין / צילום: יח``צ
רובוטים/איינשטיין / צילום: יח``צ

הוא עשוי להיות המורה הכי מגניב שכל תלמיד היה מאחל לעצמו. חברת הנסון רובוטיקס אשר מתמחה בפיתוח רובוטים אנושיים חשפה את אב הטיפוס שלה לרובוט חדש אשר קיבל את השם המחייב "פרופסור איינשטיין".

מדובר ברובוט שנוצר ראשית כל לטובת לימוד, בעיקר מדעים, אבל משמש גם למשחק ובידור.

פרופסור איינשטיין הרובוט מצוייד בסט של תכונות שונות הכולל מגוון הבעות פנים ותגובה למחוות ידיים וזיהוי קולי - כל אלו מתוך מטרה להעניק למשתמש חוויה לימודית שונה בתכלית מן המקובל. איינשטיין מגיע עם אפליקציית מובייל ייעודית שעובדת עם מערכות אי.או.אס ואנדרואיד וקרויה שטיין או-מטיכ (Stein-O-Matic).

כל מה שנדרש מהמפעיל, הוא להניח את הנייד בסמוך לרובוט, להפעיל את האפליקציה ומכאן הרובוט כבר יוכל להנחות אותו באמצעות שיעורים אינטראקטיבים הכוללים ניסויים שונים ותרגולים פיזיים.

איינשטיין יזכה את המפעיל בנקודות איי-קיו בהן יוכל להשתמש בכדי לקבל בונוסים שונים, דמויות אווטאר נוספות ותכני משחק נוספים. כשהשיעור מסתיים יכול הרובוט להפוך גם לעוזר אישי, לשוחח עם המשתמש, לענות על שאלות, לנהל יומן פגישות, ולספק לו מידע ובידור.

איינשטיין מגיע עם למעלה מחמישים מחוות שונות הכוללות בין היתר הבעות פנים של חיוך, פנים זעופות כשצריך ואפילו יכולת להוציא לשון בשובבות. גובהו של איינשטיין 35 ס"מ והוא מגיע עם מספר סוללות נטענות שמאפשרות לו 3 שעות של זמן לימוד ומשחק.

החברה יצאה בקמפיין מימון המונים בקיקסטרטר על מנת לגייס כסף לטובת ייצור ושווק הרובוט. נכון לכתיבת שורות אלו כשנותרו עוד 34 ימים לגיוס הצליחה החברה לגייס למעלה מ-82,000 דולר הונג-קונגי שהם כ-40,000 שקל. עלות הרובוט ברכישה מוקדמת 249 דולר והוא צפוי להגיע למזמינים באפריל 2017.