גזר הדין של אלאור אזריה: בעוד שבועיים

בית הדין הצבאי בקריה יגזור ב-21 בפברואר את דינו של החייל שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל בחברון ■ התביעה הצבאית דרשה עונש של בין 3 ל-5 שנות מאסר וביקשה להוריד את אזריה לדרגת טוראי

יש מועד לגזר דינו של אלאור אזריה: בית הדין הצבאי בקריה יגזור ב-21 בפברואר את דינו של החייל שהורשע בהריגת המחבל המנוטרל בחברון.

במהלך שלב הטיעונים לעונש דרשה התביעה הצבאית לגזור על אזריה עונש של בין 3 ל-5 שנות מאסר - כפי שנחשף החודש בחדשות 2. כמו כן ביקשה התביעה להוריד את אזריה לדרגת טוראי ולא לנכות ממאסרו את 10 החודשים ששהה במעצר-בית.

בדיון שהתקיים ביום שלישי האחרון ביקש נציג התביעה הצבאית מבית הדין הצבאי שלא לקצוב לאזריה פחות מ-3 שנות מאסר בגין עבירת ההריגה. קודם לכן תקפה משפחת אזריה את מח"ט כפיר גיא חזות, שהעיד בדיון. צ'רלי אזריה, אביו של החייל, צעק לעבר הקצין: "אתה משקר, תוריד את המדים שאתה לובש".

לאחר כ-6 שעות שבו מסר המח"ט את עדותו, התברר כי מי שניהל אותה בפועל היה למעשה אזריה עצמו, ששיגר כל הזמן פתקים לפרקליטיו. בנקודה מסוימת בעדות המח"ט כתב אלאור במהרה פתק שהגיע לידי חדשות 2: "הרס"ר עדכן את החטיבה ש'אלאור לא במצב טוב', ואף אחד לא פנה אליי", כתב.

"אחרי היום שבו פורסמו ההקלטות, המח"ט ראה אותי בשק"ם", המשיך אזריה בפתק שמסר לעורכי דינו. "היה שם גם מג"ד של דוכיפת, ואף אחד לא דיבר איתי. בערב הרס"ר בא אליי ואמר לי שהמח"ט אמר לו שהוא ראה אותי - ולא דיבר".

עדותו של חזות מגיעה כחודש לאחר שהקלטת השיחה בינו לבין אביו של אזריה, צ'רלי, נחשפה בחדשות 2, ובה נשמע משכנע את האב שלא לערער על ההרשעה. לאחר הפרסום פרקליט המשפחה, עו"ד יורם שפטל, קרא לפתוח בחקירת מצ"ח נגד חזות בגין "שיבוש חמור של הליכי משפט". עם זאת, הבקשה לחקירה נדחתה בשל העובדה שההקלטה נחשפה לאחר מתן הכרעת הדין, ולכן אינה רלוונטית.