חגי רזניק הוא מועמד שר הבינוי והשיכון לתפקיד מנכ"ל משרדו

רזניק מכהן בחודשים האחרונים כיועץ ועוזר בכיר של השר גלנט לנושאים מקצועיים ■ גורמים במשרד הבינוי והשיכון הביעו תמיהה בעקבות ההודעה

חגי רזניק / צילום:משרד הבינוי והשיכון
חגי רזניק / צילום:משרד הבינוי והשיכון

ימים ספורים לאחר שמנכ"ל משרד הבינוי והשיכון אשל ארמוני הודיע על פרישתו מהתפקיד, הודיע היום (ד') שר הבינוי והשיכון יואב גלנט על המועמד מטעמו לתפקיד. מדובר בחגי רזניק, מי שמכהן בחודשים האחרונים כיועץ ועוזר בכיר של השר לנושאים מקצועיים.

נציין כי המינוי טעון אישור ועדת המינויים שבנציבות שירות המדינה ואישור ממשלה. ארמוני עתיד להישאר בתפקידו כמנכ"ל המשרד עוד כחודש-חודשיים, ולאחר מכן ימשיך ככל הנראה לתפקיד אחר בשירות הציבורי.

רזניק (39) מילא תפקידים שונים בתחום המוניציפלי, האחרון שבהם מנכ״ל המועצה האזורית רמת נגב. כאמור, היום הוא מכהן כעוזר בכיר של השר ואחראי בין היתר לתחום השיכון והדיור הציבורי. רזניק נשוי ואב לשניים, בוגר תואר ראשון בהצטיינות ותואר שני בלימודי המזרח התיכון באוניברסיטת בן גוריון.

נציין כי לאחרונה עלה שמו של רזניק כמי שעתיד להתמנות על ידי שר השיכון למנהל הרשות להתחדשות עירונית, רשות חדשה שעתידה לקום בקרוב. חוק הרשות אושר כבר לפני מספר חודשים אך נכון להיום הרשות טרם הוקמה. במהלך הדיונים להקמת הרשות התעקש השר גלנט לאפשר לו למנות את ראש הרשות במינוי אישי ללא מכרז, ובסופו של דבר נקבע כי הוא יוכל לעשות כן כאשר המינוי יהיה תקף לשנה וחצי ולאחריו תיפתח ועדת איתור לתפקיד. המינוי האמור של רזניק לתפקיד מנהל הרשות גרר איתו הרמות גבה במשרד השיכון וגם בענף וזאת בשל העובדה שלרזניק אין רקע בתחום. במקביל, גורמים במשרד הבינוי והשיכון הביעו תמיהה גם היום בעקבות ההודעה על כך שהוא מועמדו של השר גלנט לתפקיד בכיר יותר - מנכ"ל המשרד.

נזכיר כי כפי שנחשף ב"גלובס" ביום ב' האחרון, מנכ"ל המשרד אשל ארמוני הודיע לשר על רצונו לסיים את התפקיד לאחר שנה ושמונה חודשים בלבד בתפקיד. נציין כי ארמוני והשר גלנט לא הסתדרו כבר תקופה ארוכה, וכי היחסים בין השניים חוו עליות ומורדות. שני משברים משמעותיים בין שני בעלי התפקידים הבכירים במשרד הבינוי והשיכון היו קשורים לאישור תקציב המשרד, כאשר ארמוני הגיע לסיכומים שלא היו מקובלים על השר שביקש לשנות אותם, מה שהותיר את המשרד ללא תקציב מאושר במשך תקופה לא קצרה. סוגיה נוספת שעמדה בין שני הבכירים הייתה קשורה להתנהלות השר והמשרד מול חברת עמידר.

עזיבתו של ארמוני את המשרד, שעתידה להיכנס לתוקף בחודשיים הקרובים, עשויה להותיר חלל בעייתי במשרד הבינוי והשיכון שנמצא בעיצומו של טיפול במשבר הדיון וקידום תוכניות שונות. גורמים בתוך משר הבינוי והשיכון מקווים שלמהלך לא תהיה השפעה על התנהלות גורמי המקצוע.