פיגוע משולב בפתח-תקווה: 5 פצועים מירי ודקירות ליד השוק

מחבל חמוש פתח באש לעבר אוטובוס בכניסה לשוק בפ"ת, החל לרוץ לרחוב סמוך וניסה לדקור עוברי אורח במספרה ■ שניים נפצעו באורח בינוני, והיתר באורח קל, אחת מהן במהלך ההשתלטות על היורה

שני תושבי פתח-תקווה, גבר ואישה כבני 50, נפצעו היום (ה') באורח קל מירי מכלי רכב חולף ברחוב הברון הירש, סמוך לשוק העירוני. כמו כן, גבר כבן 40 נפצע מדקירה בפלג גופו העליון, ומצבו טרם התברר.

כוחות של משטרת פתח-תקווה התשלטו המחבל ועצרו אותו, ובמהלך ההשתלטות נפגעה אישה נוספת כבת 30 מרסיסים, ומצבה בינוני.

צוותים של מגן דוד אדום שהוזעקו לזירה העניקו טיפול רפואי לפצועים במקום ופינו אותם לבית החולים בילינסון בעיר. אדם נוסף כבן 30 שנפצע קל פונה לבית החולים, לאחר שנחבל בראשו במהלך האירוע. 

ממשטרת מרחב השרון נמסר כי מדובר בפיגוע טרור. "המפגע נתפס, בעוד הנשק איתו ביצע הירי ברשותו", נמסר.
מעדויות שנאספו במשטרה נמסר כי המחבל פתח באש לעבר אוטובוס בכניסה לשוק, ומיד אחר-כך החל לרוץ לכיוון רחוב ברקוביץ' הסמוך. אז הוא נכנס למספרה במקום, ותוך כדי מאבק עם עוברי אורח דקר את אחד מהם במברג ששם את ידו עליו. חשוד נוסף נעצר, ונבדק הקשר שלו לאירוע.

אלון ריזקאן, חובש בכיר במד"א, סיפר: "כשהגעתי, במקום הייתה המולה גדולה. ראיתי אישה כבת 30 יושבת על כיסא בכניסה לחנות, כשהיא פצועה מירי בגפיים. היא הייתה בהכרה מלאה".

לדבריו, "במרחק של כ-10 מטרים ממנה ראיתי גבר ואישה בשנות ה-50 לחייהם, כשהם עמדו עם פציעות בגפיים התחתונות. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני בשטח ופינינו אותם במהירות לבית החולים, כשהם במצב יציב". 

עזריה כהן, חובש רפואת חירום במד"א, הוסיף כי "ראיתי אנשים רצים לכיוון בריחתו של המחבל. ביחד עם כונני מד"א נוספים רכובים על אופנוע דלקנו אחריו לכיוון רחוב חובבי ציון פינת ברקוביץ', ובכניסה לאחת החנויות ראינו גבר כבן 40 בהכרה מלאה. הוא התהלך, כשהוא פצוע בצוואר".

לדברי כהן, "הוא סיפר שהוא נדקר כשניסה ללכוד את המחבל. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני מהיר בשטח שכלל עצירת דימום, ופינינו אותו לבית החולים".