מחשש לקריסת הסכר הגבוה ביותר בארה"ב: כ-200 אלף פונו

הרשויות בקליפורניה הורו על הפינוי ההמוני בעקבות מי גשמים עזים שהכבידו על יסודות סכר אורוויל, שגובהו כ-230 מטר ■ על אף החשש הראשוני, בהמשך פחתה הסכנה להתמוטטות המבנה כולו

הסכר באזור העיר אורוויל  / צילום: רויטרס
הסכר באזור העיר אורוויל / צילום: רויטרס

כ-188 אלף תושבים החיים באזור הסכר הגבוה ביותר בארצות-הברית, שנמצא בצפון מדינת קליפורניה, נדרשו היום (ב') להתפנות מבתיהם מחשש לקריסתו. הרשויות הורו על הפינוי המידי בשל חשש להתמוטטות הסכר באגם אורוויל, שגובהו כ-230 מטר, בשל גשמים עזים המאיימים על הקהילות החיות באזור.

"זה לא תרגיל", מסר השריף המחוזי בהודעה שפרסם הרשתות החברתיות. בתחילה דווח כי אחד הערוצים של הסכר עלול להתמוטט בתוך זמן קצר, אולם בהמשך המצב התייצב ורשות המים מסרה כי צוותים מוסקים ישליכו סלעים כדי לעצור את הזרם. הרשויות גם שחררו מין למפלס התחתון של האגם אחרי גשמים רבים שירדו בשבועות האחרונות בקליפורניה מוכרת הבצורת.

שריף המחוז קורי הונה אמר במסיבת עיתונאים כי בתחילה העריכו המומחים כי החור שנוצר בערוץ הסכר יכול להוביל לכל התמוטטות המבנה. לכן, הסביר, התקבלה ההוראה לפינוי ההמוני. עם זאת, בהמשך הוא אמר כי שחיקת הערוץ אינה מתקדמת במהירות שממנה חששו הרשויות וכי כמות המים שזרמה בו פחתה משמעותית.

חרף זאת, שירותי החירום באזור קראו למפונים לנסוע רק מזרחה, דרומה או מערבה. "אל תיסעו צפונה לכיוון אורוויל", נכתב בחשבון הטוויטר של שירותי החירום. מושל המדינה ג'רי בראון כבר ביקש ביום שישי האחרון לרשות סיוע החירום הפדרלית להכריז על אזר מוכה אסון בשל ההצפות ומפולות בוץ שנגרמו כתוצאה מהסערות.

זאת הפעם הראשונה שבה אגם אורוויל חווה מצב חירום שכזה מאז הוקם הסכר לפני כ-50 שנה. המבנה הוקם בין 1962 ל-1968, ועם השלמתו עקף את סכר הובר המפורסם ב-12 מטר.