פירמת בנקאות שווייצרית: רק חצי מהמשקיעים הרוויחו ב-2016

דוח של ZWEI Wealth Experts מעלה את האמת העגומה - למרות הראלי שחוו שוקי המניות, לפחות מחצית מהמשקיעים רשמו תשואה שלילית בשנה האחרונה

השקעות / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
השקעות / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

ZWEI Wealth Experts, פירמת מומחי בנקאות פרטית שווייצרית, פרסמה היום (א') דוח מיוחד אודות התשואות שהושגו בתיקים המנוהלים על ידי 33 בנקי השקעות בעולם. המדגם לקח בחשבון גם בנקים שווייצרים המנהלים תיקי השקעות וחשבונות עבור לקוחות ישראלים.

על פי תוצאות אמת ומידע שנאסף על ידי מומחי המרכז השווייצרי למתן חוות דעת ללקוחות הבנקאות הפרטית ((The Swiss Competence Centre for Private Banking, עולה כי במונחים נומינליים, מחצית מהמשקיעים ברחבי העולם וישראל הפסידו כסף ב-2016. כך, שבמונחים ריאליים התוצאות אף גרועות יותר.

מהדוח עולה כי מתשואות שהושגו בפועל בתיקי ההשקעות המנוהלים עולה כי תיק השקעות שמרני הניב תשואה חציונית של 0.05%, כך שהמשמעות היא שלפחות מחצית מתיקי ההשקעות המנוהלים בפרופיל סיכון זה רשמו תשואה שלילית. בשקלול מרכיב האינפלציה, מתברר כי מבחינה ריאלית - חלק גדול יותר מהמשקיעים לא שמר על ערך כספו. בשורה התחתונה רק חצי מהמשקיעים הרוויחו כסף על השקעותיהם ב-2016 למרות הגאות בבורסות.

הסקר גם בדק את ציפיות מנהלי ההשקעות לעתיד, וההמלצה הבולטת ביותר שעלתה ממנו היא להימנע ככל האפשר מהשקעה באיגרות חוב המניבות כיום תשואה שלילית. כלומר, כל מנהלי הנכסים מאמינים כי מי שימשיך להשקיע באיגרות חוב המניבות תשואה שלילית יפסיד כסף וכי אין לראות בהן עוד חוף מבטחים בציפייה לתשואה. לפחות 60% ממנהלי הנכסים והתיקים מעריכים כי מחירי הסחורות יוסיפו לעלות, ו-80% סבורים כי מחיר הנפט יעלה. לפי הסקר, ניתן ללמוד כי 83% ממנהלי הכספים הגדולים בעולם מאמינים כי 2017 היא שנה טובה למניות, ולכן הם סבורים כי יהיה זה נכון להתמקד במניות.