כחלון: "הצמיחה מחלחלת גם לשכבות החלשות"

שר האוצר בישיבת הממשלה: "כלכלת ישראל – בין שלוש הצומחות ב-OECD" ■ "היו רפורמות שהרגיזו אנשים, אבל זה מה שמביא תוצאות"

שר האוצר, משה כחלון, דיבר היום (א') בפתח ישיבת הממשלה והתייחס לנתוני הצמיחה שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בסוף השבוע.

כחלון אמר: "היום אפשר כבר להגיד ששנת 2016 תיזכר כאחת השנים הטובות לכלכלה הישראלית. גם ביחס למדינות ה-OECD, ישראל עשתה שיפור עצום וזינקה לצמרת הרשימה מבחינת שיעורי הצמיחה במחצית השנייה של 2016. בנוסף לצמיחה, אנחנו מסיימים את השנה עם שיעור האבטלה הנמוך אי-פעם. אבל מה שחשוב באמת מבחינתנו: נתונים שהכלכלן הראשי במשרד האוצר יפרסם בהמשך היום, מראים שהצמיחה מחלחלת אל השכבות החלשות. ההכנסה הפנויה של העשירונים התחתונים גדלה בשיעור גדול יותר ביחס לעשירונים הגבוהים".

כחלון המשיך והפליג בשבחי כלכלת ישראל: "את נתוני הצמיחה האלה אנחנו משיגים במקביל לכך שצמצמנו ללא היכר את יחס החוב לתוצר. הגדלנו את ההוצאה הציבורית עבור המשרדים החברתיים והשגנו פעם אחר פעם גירעון נמוך מהצפוי. הפעולות שביצענו בשנתיים האחרונות מוכיחות שאין סתירה בין כלכלה חופשית ואחראית לבין סיוע לשכבות החלשות ומעמד הביניים. הוכחנו שאפשר גם להוביל כלכלה חופשית ואחראית וגם לדאוג לשכבות החלשות ומעמד הביניים. פעם אמרו שאפשר או זה או זה. היום אנחנו רואים שאפשר גם וגם".

את נאומו סיים שר האוצר בחלוקת קרדיטים: "ההישגים האלה נזקפים לזכות הממשלה כולה, השרים, מנכ"לי המשרדים, עובדי משרד האוצר וחברי הכנסת שמאפשרים לנו ליישם את המדיניות שלנו. נכון שהיו רפורמות שהרגיזו אנשים, אבל זה מה שמביא תוצאות. בלי רפורמות ושינויים מבניים אי-אפשר להגיע להישגים כאלה. גם אם זה מרגיז קבוצות מסוימות, נמשיך לעשות את זה".