מניות במקום דירות: מה ביקשו המנכ"לים ממשה אשר?

וגם: איפה נפגשו נסיך ליכטנשטיין ואיש העסקים ליאון רקנאטי? 

אילן פלטו (משמאל) ומשה אשר / צילום: ניר קדר
אילן פלטו (משמאל) ומשה אשר / צילום: ניר קדר

מניות במקום דירות

מה ביקשו המנכ"לים ממשה אשר?

מאות בכירים בשוק ההון הישראלי השתתפו ביום חמישי בכנס "מניות במקום דירות - מס הבורסה על שולחן הניתוחים" של איגוד החברות הציבוריות והבורסה לניירות ערך, בשיתוף עם משרד עורכי הדין גולדפרב-זליגמן ופירמת רואי החשבון BDO זיו-האפט.

במהלך הכנס קראו מנכ"ל הבורסה, איתי בן-זאב, ומנכ"ל איגוד החברות הציבוריות, אילן פלטו, לרשות המסים להוריד את המס על רווחי הון, במטרה להוביל לשיקום הפעילות בבורסה הישראלית.  

לאכזבתם של המשתתפים, מנהל רשות המסים, משה אשר, הצהיר כי אין בכוונת הרשות לפעול בשלב זה להורדת המס.

אילן פלטו (משמאל) ומשה אשר / צילום: ניר קדר
 אילן פלטו (משמאל) ומשה אשר / צילום: ניר קדר

מי רוצה להשקיע באפגניסטן?

השקעות נדל"ן? לא רק בארה"ב ובריטניה

פירמת עורכי הדין הגלובלית DLA PIPER ערכה בשבוע שעבר בפעם החמישית את כנס הנדל"ן הגלובלי השנתי. במסגרת הכנס, שנערך על-ידי השלוחה הישראלית בראשות עורכי הדין ג'רמי לוסטמן ונעמי מרילס, נערכו רבי-שיח בנושא השקעות עתק של גופים מוסדיים בנדל"ן; זעזועים פוליטיים והשפעותיהם על שוק הנדל"ן הגלובלי; וטכנולוגיות ואפליקציות בעולם הנדל"ן (Real-Estate-Tech).

בתחילת הכנס ערכו המארגנים סקר בקרב באי הכנס, בו שאלו: "באיזו מדינה תבחרו להשקיע הכי הרבה במהלך 12 החודשים הקרובים?". מרבית המשתתפים אמרו כי יעד ההשקעות שלהם יהיה ארה"ב ובריטניה. תשובות נוספות היו גרמניה, אוסטרליה, שווייץ ואפילו אפגניסטן. האם משקיעי הנדל"ן יודעים משהו שאנחנו לא?

אלכס פושאיי, שותף מנהל בכיר ב-Newmark Grubb Knight Frank (NGKF), בחור צעיר האחראי לעסקאות נדל"ן בהיקף של 9 מיליארד דולר, דיבר על שוק הנדל"ן האמריקאי ואמר כי "43% מעסקאות הענק בניו-יורק בוצעו על-ידי זרים, ו-4% מתוך העסקאות בארה"ב בוצעו על-ידי משקיעים ישראלים, אשר הביאו לשוק הנדל"ן האמריקאי כ-2.7 מיליארד דולר".

פיל לוינסון, שותף מנהל בקרן פנמאונט פרטנרס מסינגפור, נשאל על השקעותיו באסיה ואמר כי "הייתי נזהר מאוד מהשקעות בנדל"ן בסין. אני מציע להיכנס לשם בזהירות ועם ראייה ארוכת-טווח מאוד. כנ"ל בהודו, גם שם אפשר להיפגע די בקלות. מצד שני, ביפן המצב הרבה יותר נוח והחוק יותר בהיר. גם אוסטרליה היא שוק נהדר. אמנם לא ניבאתי את הברקזיט או את עליית טראמפ, אבל עכשיו מדברים על היתכנות למיתון ראשון באוסטרליה זה 26 שנה. ברגע שהשוק הזה יצלול, אנו נראה שם הזדמנויות משמעותיות מאוד".

בין המשתתפים שהתקבצו מ-10 מדינות שונות, בהן גרמניה, איטליה, הונג-קונג, סינגפור, ארה"ב ובריטניה, היו גם: מודי כידון, מבעלי קרן ALTO; בנג'י סינגר, מנכ"ל WeWork ישראל; אלי רזין, מנכ"ל Credifi; רחל קיזלר, יזמית טכנולוגיה, ומייסדת Kensee - פלטפורמה שאוספת ומנתחת מידע מאתרי חדשות ואתרים פיננסים ומזהה סנטימנט ומגמות הקיימות בשוק הנדל"ן; מנהלי קרן KBS, פיטר מקמילן וקית' הול, שגייסו בשנה שעברה כ-950 מיליון שקל בבורסה הישראלית; אנדראה הארדט, מנהל שלוחת גרמניה של קרן השקעות הגדולה בעולם, בלקסטון; ג'י צביבל, מנכ"ל חברת הנדל"ן הארבור גרופ ישראל-ארה"ב; ואחרים. 

נעמי מרילס, פיטר מקמילן, קית' הול וג'רמי לוסטמן  / צילום: ישראל הדרי
 נעמי מרילס, פיטר מקמילן, קית' הול וג'רמי לוסטמן / צילום: ישראל הדרי

נשיא עם לב

פרופ' דורון זגר - נשיא האיגוד הקרדיולוגי

פרופ' דורון זגר, סגן דיקן לקידום אקדמי בפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן-גוריון בנגב ומנהל המערך הקרדיולוגי במרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה בבאר-שבע, נבחר לנשיא הבא של האיגוד הקרדיולוגי בישראל. פרופ' זגר יתחיל את כהונתו בשנת 2019 ויחליף את פרופ' רן קורנובסקי, שייכנס לתפקידו בעוד חודשיים.

האיגוד נוסד בשנת 1952 ומונה כ-680 חברים. לאיגוד יש 11 חוגים - Working Groups - הכפופים לו. יושבי-ראש החוגים וחברי ועד האיגוד מהווים את מועצת האיגוד, הדואגת לקיים פעילות מדעית, חינוכית, מקצועית ומחקרית ענפה, במטרה לקדם את הידע המקצועי והמדעי של כלל הקרדיולוגים בישראל, למנוע מחלות לב בישראל, לטפח את היחסים בין אנשי המקצוע בארץ ולשמור על קשר וייצוג האיגוד באגודות קרדיולוגיות בחו"ל.

דורון זגר / צילום: האיגוד הקרדיולוגי
 דורון זגר / צילום: האיגוד הקרדיולוגי

אירוע חינוכי עם נסיך

מקדמים את הטכנולוגיה ביפו

ערב חגיגי עם ארומה מלכותית נערך ביום חמישי בבית על הים ביפו, לכבוד שיתוף-פעולה לקידום החינוך הטכנולוגי בישראל עם מדעטק, המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל בחיפה, בהשתתפות מקס, נסיך ליכטנשטיין, וליאון רקנאטי, יו"ר מדעטק.

את החסות נתנה קרן LGT, שגם תרמה את האירוע, ונכחו בו: מודי כידון, גליה אלבין, אלי שרמייסטר, מנכ"ל מדעטק, גד ואתי פרופר, דוריס ומורי ארקין, ג. יפית, עמי אפלבאום מנכ"ל KLA, רותי ומאיר שטרית, דן וילנסקי, רפי גמזו, אדיב ברוך- הנציג בארץ של LGT, יוסי מטיאס מגוגל, רבקה וסידני בוקריס, יהודית יובל ודוד שמחה.

קונצרט חגיגי של LGT YOUNG SOLOISTS חתם את הערב.

ליאון רקנאטי (מימין) עם נסיך ליכטנשטיין /  צילום: פביאן קולדרף
 ליאון רקנאטי (מימין) עם נסיך ליכטנשטיין / צילום: פביאן קולדרף

ההמונים התגייסו וגייסו

ג'ון מדבד, מייסד מועדון OurCrowd, מכנס משקיעים בבנייני האומה

"לכו אנשים, תתערבבו, תקיימו פגישות ותעזרו לחברות לצמוח ולגדול", קרא ג'ון מדבד, מייסד מועדון OurCrowd, קרן השקעות ההמונים הגדולה בעולם, למשתתפים באירוע במרכז הקונגרסים הבינלאומי - בנייני האומה בירושלים בחמישי האחרון. 

מדבד אירח קרוב ל-3,000 משקיעים, פעילים בשוק ההון, יזמים בחברות סטארט-אפ וגם נציגי חברות בשלות, מעשרות רבות של מדינות בעולם.

מדבד הנרגש סיפר לאורחיו - ביניהם ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, ומנכ"לית מרכז הקונגרסים, מירה אלטמן - כי לפני 4 שנים, כשפתח את הקרן שמיועדת למשקיעים בינוניים וקטנים, אף אחד לא האמין שכך היא תצמח ותצליח. לקרן יש כבר 17,000 משקיעים, שלא חייבים להיות בעלי הון, מ-110 מדינות בעולם, אשר השקיעו בשנת 2016 כ-400 מיליון שקל.

ואכן, מיד אחרי מליאת הפתיחה של הכנס השנתי הרביעי של הקרן, הוחלפו באולמות ובמסדרונות מרכז הקונגרסים אלפי כרטיסי ביקור, ולמשקיעים ניתנה הזדמנות לפגוש ולהתרשם פנים אל פנים מנציגי חברות שהם מאמינים בהן.

מירה אלטמן וג'ון מדבד / צילום: מיכל פתאל
 מירה אלטמן וג'ון מדבד / צילום: מיכל פתאל