שחקנית חיזוק מתחום הרגולציה: יעל אלמוג מצטרפת לבנה"פ

תכהן כראש חטיבת מחזיקי העניין בבנק האחראית על הקשר על הלקוחות והרגולטורים

אלמוג. לשעבר ברשות ני"ע / צילום: לירון ויסמן
אלמוג. לשעבר ברשות ני"ע / צילום: לירון ויסמן

על רקע התגברות הרגולציה מגייס מנכ"ל בנק הפועלים, אריק פינטו, שחקנית חיזוק לבנק מתחום זה. עו"ד יעל אלמוג, לשעבר יועצת בכירה ומנהלת המחלקה הבינלאומית של רשות ניירות ערך, מצטרפת להנהלת בנק הפועלים. אלמוג תמונה לראש חטיבת מחזיקי העניין בבנק. אלמוג תחליף בתפקיד את אפרת יעבץ, שהודיעה לפני כחודשיים כי היא מבקשת לעזוב את הבנק.

חטיבת מחזיקי העניין הוקמה בבנק הפועלים לפני כשנה במסגרת שינוי ארגוני, שבוצע בבנק. חטיבה זו אחראית על הקשר עם הלקוחות והרגולטורים, על קמפוס פועלים (המכללה לבנקאות של הבנק), ועל תחום הפעילות החברתית בבנק.

החטיבה הוקמה במטרה לטפל, בין היתר, בביקורת הציבורית ובאווירה השלילית נגד הבנקים בכלל, והבנקים הגדולים בפרט. אווירה זו הביאה בין היתר לעלייה משמעותית ברגולציה נגד הבנקים בשנים האחרונות ובראשה חוק שטרום המורה לבנקים הגדולים למכור את חברות כרטיסי האשראי שבבעלותם.

לאלמוג (47), עורכת דין בהכשרתה, ניסיון רב בעיקר בכל הקשור לרגולציה. היא החלה את דרכה כתובעת במחלקת ניירות ערך בפרקליטות מיסוי וכלכלה בתל אביב. כאמור, בהמשך הצטרפה אלמוג לרשות לניירות ערך שם שימשה כיועצת בכירה ליו"ר הרשות וכמנהלת המחלקה הבינלאומית של הרשות.

זמן קצר לאחר שמונה שמואל האוזר לתפקיד יו"ר הרשות, עזבה אלמוג את הרשות ומונתה לתפקיד מנכ"לית ה-IFRS ארגון התקינה החשבונאית הבינלאומית. במסגרת התפקיד אותו מילאה בחמש השנים האחרונות, עברה אלמוג להתגורר בלונדון. במסגרת תפקידה הובילה אלמוג את האסטרטגיה הגלובלית של הארגון. במהלך כהונתה חל גידול במספר המדינות שאימצו את תקני הדיווח הכספי הבינלאומי. בנוסף, הובילה אלמוג תהליכי התייעלות בארגון במסגרת תכנון וניהול התקציב שלו.

אלמוג לא תהיה חברת ההנהלה הראשונה בבנק בעלת רקע בתחום הרגולציה. נזכיר כי ראש החטיבה הפיננסית בבנק - ידין ענתבי, כיהן בעבר בפקח על הביטוח ושוק ההון במשרד האוצר.