"אם בן-גוריון היה חי, הוא היה מת ממה שקורה בנגב"

ראש עיריית באר-שבע, רוביק דנילוביץ, קרא בוועידת הנדל"ן של "גלובס" לממשלה לפתח את הנגב כאזור הביקוש של מדינת ישראל: "זה רק עניין של החלטה"

רוביק דנילוביץ  / צילום: איל יצהר
רוביק דנילוביץ / צילום: איל יצהר

"אני שליחה של מדינת ישראל בנגב. אני מציע למדינה לעשות את הדבר הנכון ביותר כיום ולפתח את אזור הביקוש החדש בישראל, וזה צריך להיות הנגב" - כך אמר רוביק דנילוביץ' ראש עיריית באר-שבע, בוועידת הנדל"ן של "גלובס" המתקיימת היום (א') בתל-אביב.

לדברי דנילוביץ', בנגב, בניגוד למקומות אחרים, לא נעשו טעויות שקשה לתקן אותם. אפשר לתכנן הכל. "זה תלוי באומץ שתוביל ממשלת ישראל. הממשלה ידעה לעשות זאת בכמה תחומים בשנים האחרונות", לדבריו.

"צריך לומר ביושר כמו בכל מדינה מערבית מתוקנת - כל המדינה הזאת היא כמו הפריפריה של לונדון, פריז וניו יורק. אין סיבה שלא תהיה רכבת מהירה בין תל-אביב לבאר-שבע שתעשה את זה ב-30 דקות, 24 שעות ביממה ואז התפיסה תשתנה גם בקרב האוכלוסיה הצעירה של מדינת ישראל", לדברי ראש עיריית באר-שבע.

דנילוביץ' הוסיף עוד כי "הזוגות הצעירים יבינו שהם יכולים לרכוש דירה במחיר הרבה יותר זול וברמה יותר איכותית. לא צריך להילחם בעומס של גוש דן הפקוק. אפשר לבנות את וילת החלומות שלך בבאר-שבע בשני מיליון שקל וזאת האטרקטיביות שהנגב יכול לייצר לזוגות הצעירים. המשימות לא תמיד פשוטות. זה בוער במשרדי הממשלה - הם מבינים את שעת הכושר והחשיבות למדינת ישראל. במשמרת שלנו צריך לתכנן את מה שלא עשו קודמנו. להקים מרכז רפואי זה לתכנן נכון את העתודות המקצועיות: רופאים רופאות ואנשי מדע שיתאימו לעידן החדש".

ראש עיריית באר-שבע המשיך: "אל תראו אותי ככה, אני 168 סנטימטר בקיץ על עקבים אבל ג'ינג'י באופי - אני אלחם בזה. האחריות שלנו היא להניח את היסודות ברף הכי גבוה. בעידן של היום, מנהיגים לא רלבנטיים כמו פעם. מנהיגים הם לא השחקן הכי חשוב. אנחנו גופים ביורוקרטים מיושנים. גופים ממסדיים הם גופים שקשה להם לנוע בקצב מהיר. היום אנחנו בעידן מהיר ומי שמשנה אותו הם לא המנהיגים. המנהיגים לא הכי חשובים. מי שמוביל הוא אנשי הטכנולוגיה התרבות המדע. שם אין בירוקרטיה הם רצים מהר מאד. במודל שלנו בבאר-שבע, אנחנו נותנים לאנשים את המושכות ואומרים להם תובילו. אנחנו תפקידנו לא להפריע. תפקידנולפרגן ולדעת לומר לאחר כל הכבוד.

דנילוביץ' התייחס בנוסף להחלטת הממשלה להעביר את בסיסי צהל לדרום: "זו החלטה דרמטית ויוצאת דופן בקנה מידה בינלאומי. ואני מדבר על הפעימה השניה והשלישית של המעבר - המדינה אומרת שהיא מעבירה את כל הידע והמוחות הכי גדולים לבאר-שבע. התקשוב עם המוחות הכי טובים של ישראל יהיו בבאר-שבע. מטה הסייבר הבינלאומי יהיה בבאר-שבע וזה מביא את חברות בינלאומיות שמבינות את הפוטנציאל כאן. זה עוגן כלכלי אדיר שממנף את הדיור, הכלכלה, התחבורה והתעסוקה. אם מדינת ישראל חכמה, אז היא צריכה להמשיך את הפיתוח במלוא הכוח להעביר את אזור הביקוש לנגב. אם בן גוריון היה חי הוא היה מת".