גרונר: הוויכוח על המדדים מיותר ומסוכן לשוק הדיור

מנכ"ל משרד ראש הממשלה: "המספרים שאנחנו כן צריכים להתמקד בהם הם מספר פסי הרכבת, גובה מס חברות, השקעות מהמגזר העסקי וכמות דירות מתוכננות ומשווקות"

אלי גרונר / צילום: איל יצהר
אלי גרונר / צילום: איל יצהר

"הוויכוח על המדדים מיותר ומסוכן לשוק הדיור. מי שנפגע ממנו הוא הציבור הישראלי". כך אמר היום (א') אלי גרונר, מנכ"ל משרד ראש הממשלה בוועידת "פסגת הנדל"ן" של גלובס".

גרונר התייחס בדבריו למדדי הדיור וכן לצעדי הממשלה לחיזוק הדרום והצפון, ובמיוחד לשינוי מערכת התמריצים בפריפריה. "בימים האחרונים שמענו וקראנו רבות על הוויכוח הבלתי נגמר על מדדי הדיור. בואו נודה באמת: הוויכוח על המדדים מיותר, העיסוק בו נועד לספק כותרות בעיתונים, אבל מי שנפגע ממנו בסופו של יום הוא הציבור הישראלי. הקלות שבשימוש בכותרות מבלבלות את הציבור ולכן היא גם מסוכנות לשוק הדיור".

גרונר הדגיש כי המדדים החשובים הם מדדי העשייה וההשקעה הממשלתית: "המספרים שאנחנו כן צריכים להתמקד בהם הם מספר פסי הרכבת, גובה מס חברות, השקעות מהמגזר העסקי וכמות דירות מתוכננות ומשווקות. המספרים האלה הכי פשוטים והם גם החשובים באמת. אלו המדדים האמיתיים, שיצביעו על השינוי שאנחנו מצליחים לחולל כאן".

גרונר הוסיף: "שוק הנדל"ן הוא שוק מורכב. הוא לא יכול להשתנות מן הקצה אל הקצה בתוך יום.
תכנון ושיווק הם לא פערים שניתן לסגור בין רגע. אין כפתור אדום שלוחצים עליו. הדיון האמיתי לא אמור להיות על עלייה או ירידה באחוז לפה או לשם, ברבעון אחד או שניים, אלא בחשיבות של עשייה ממשלתית עקבית וארוכת טווח".

גרונר טען כי באר שבע היא דוגמה לעיר, שהשקעות הממשלה הפכו אותה למובילה בתחומי הסייבר, האקדמיה, התחבורה והבריאות. "בעשור האחרון הביקוש במחוז דרום הכפיל את עצמו", הוא אמר "יש להוסיף לכך את מעבר צה"ל לנגב שמתרחש בימים אלה, שעתיד לשנות את דרום המדינה כפי שאנחנו מכירים אותה היום".

לפי גרונר, הממשלה מתחילה להעתיק את המודל של באר שבע גם למחוז הצפון, בדגש על אקדמיה, תעסוקה, טכנולוגיה ותחבורה. "המהפכה בצפון רק בתחילתה, אבל היא תגיע. בדיוק כפי שהיא הגיעה לנגב", הוא אמר.