PwC על הפארסה באוסקר: "בודקים איך זה יכול היה לקרות"

"לה לה לנד" הוכרז בטעות כזוכה בפרס הסרט הטוב ביותר, בעוד שפרס האקדמיה הוענק באמת ל"אור ירח" ■ חברת ראיית החשבון PWC, המפקחת הוותיקה על ההצבעה באוסקר, לקחה אחריות והתנצלה על הטעות

אמה סטון, יולה דיוויס, קייסי אפלק / צילום: רויטרס
אמה סטון, יולה דיוויס, קייסי אפלק / צילום: רויטרס

חברת ראיית החשבון והשירותים הפיננסיים PwC לקחה אחריות והתנצלה על הטעות המביכה שאירעה לפנות בוקר בסיום טקס האוסקר ה-89, כאשר הסרט "לה לה לנד" הוכרז כזוכה לשנה זו, בעוד שפרס האקדמיה לסרט הטוב ביותר הוענק באמת ל"אור ירח".

PwC, שהיא המפקחת הוותיקה על תהליך ההצבעה לפרסי האוסקר, מסרה כי מציגי פרס הסרט הטוב ביותר, פיי דאנאוויי ו-וורן ביטי, קיבלו בטעות את המעטפה לקטגוריית זכייה אחרת. ל-PwC היו שתי מערכות של מעטפות לטקס עם שמות הזוכים, והמציגים קיבלו כנראה את המעטפה הכפולה של פרס השחקנית הטובה ביותר, שהוכרז כבר לפני כן - אמה סטון מהסרט "לה לה לנד" - במקום את מעטפת הסרט הטוב ביותר.

ביטי ודאנאוויי הכריזו על "לה לה לנד" כזוכה בקטגוריית הסרט הטוב ביותר, ויוצרי הסרט כבר נשאו את נאומי התודה שלהם, כאשר הטעות התבררה והאוסקר ניתן ל"אור ירח".

"אנחנו בודקים כעת איך זה יכול היה לקרות, ומביעים צער עמוק שזה קרה", מסרה PwC. החברה הוסיפה כי "אנחנו מעריכים את החן" שבו המצב טופל על-ידי המועמדים והאקדמיה לאמנות ומדע הקולנוע, שמעניקה את פסלוני האוסקר.

PwC והחברות שקדמו לה היו אחראיות על תהליך בחירת הזוכים באוסקר במשך 83 שנים בשם האקדמיה לקולנוע. PwC היא הנאמנה היחידה של קולות חברי האקדמיה וטבלאות ההצבעות על הפרסים, והיא אחראית לשמירת היושרה והחשאיות של התהליך.

השותפים ב-PwC שאחראים על תיק האוסקר, בריאן קאלינן ומרתה רואיז, הם שני היחידים שיודעים מיהם זוכי האוסקר לפני פתיחת המעטפות בשידור הטקס החי. הם אלה שאוחזים בתיקים שבהם מצויות המעטפות החתומות עם שמות הזוכים. התיקים נשמרים מאחורי הבמה במהלך הטקס, וכל צמד מציגים מקבל את המעטפה שלו לפני עלייתו לבמה.

לפי PwC, קאלינן ורואיז זוכרים את כל שמות הזוכים, ואם נעשתה טעות בהכרזה על הזוכה, יש פרוטוקול לתיקון מיידי של הטעות. קאלינן ורואיז נראו על הבמה כאשר הבלבול נחשף והטעות תוקנה.

קאלינן, שדומה לשחקן מאט דיימון, הוא יו"ר דירקטוריון PwC בארה"ב ושותף מנהל של פעילות החברה בדרום קליפורניה. רואיז היא שותפה מומחית מס שמתמחה בשירותי ייעוץ בנושאי מס ללקוחות תעשיית הבידור של החברה בדרום קליפורניה.

"כל עוד היחסים שלנו הם טובים וחזקים, ואנחנו עושים עבודה טובה, וזה מה שאנחנו עושים תמיד, האקדמיה מרוצה, אני חושב, מהמעורבות שלנו", אמר קאלינן לאחרונה בראיון נדיר. "ביחסים כה ארוכי-טווח שבהם אנחנו יודעים איך הכול עובד ומכירים את התזמון ואת התהליך כולו, יש להם אמון מלא בנו ובמה שאנחנו עושים".

המספרים של האוסקר
 המספרים של האוסקר