פרשת הצוללות: פרקליט המדינה הורה לעבור מבדיקה לחקירה

החשד: הטיה לכאורה של מכרז לרכישת ספינות מגן, כך שיטיב עם המספנה הגרמנית טיסנקרופ ■ החשודים: האלוף במיל' אליעזר מרום, מיקי גנור ועו"ד דוד שמרון

נתניהו בביקור בצוללת גרמנית / צילום: רויטרס
נתניהו בביקור בצוללת גרמנית / צילום: רויטרס

פרשת הצוללות עוברת למישור הפלילי: עד כה נערכה בדיקה בנושא (שלא ברור מה כוונתה ומה מעמדה המשפטי), אולם פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, בעצה אחת עם היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הורה למשטרה לעבור מבדיקה לחקירה פלילית.

בהודעה שפרסם משרד המשפטים נכתב: "למען הסר ספק וכדי למנוע פרסומים שגויים, נציין כי על-פי ממצאי הבדיקה עד כה, ראש הממשלה איננו בין החשודים בפרשה". 

עוד נמסר ממשרד המשפטים כי "ההחלטה התקבלה על רקע המידע שנאסף על-ידי המשטרה במסגרת הבדיקה שהתנהלה בחודשים האחרונים ולאור איסוף ראיות שהעלו חשד סביר נגד חלק מהמעורבים בפרשה לביצוע עבירות מתחום השחיתות הציבורית". 

בלב הפרשה עומד החשד להטיה לכאורה של מכרז לרכישת ספינות מגן, כך שיטיב עם המספנה הגרמנית "טיסנקרופ". בין החשודים בפרשה נמנים האלוף (במיל') אליעזר מרום, מפקד חיל הים לשעבר; מיקי גנור, המתווך שייצג את "טיסנקרופ" במגעים; ועו"ד דוד שמרון, שייצג את גנור בעסקה ומשמש גם עורך דינו של ראש הממשלה נתניהו.

לשכת ראש הממשלה טענה בתחילת החודש כי חיל הים ומנכ"ל משרד הביטחון הם אלה שביקשו לקדם את רכש הספינות. שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון, העיד אף הוא במשטרה בנוגע לעסקה. יעלון טען בחקירתו כי מגעים לרכישת 3 צוללות נוספות נערכו ללא מעורבותו, חרף העובדה שהוא היה השר הממונה, והוסיף כי נתניהו ביקש לרכוש שתי ספינות מלחמה נגד צוללות, מבלי שהתקיים על כך דיון מוקדם במערכת הביטחון.