מה לפרקליטות ולשיגיונות שרה?

אם שרה נתניהו רוצה להתבוסס בביהמ"ש - שתעשה זאת עם פרקליטי הבית שלה

שרה נתניהו  / צילום: ליאור מזרחי
שרה נתניהו / צילום: ליאור מזרחי

כידוע, שרה נתניהו הגישה בקשה לערער על הקביעות לגביה בפסק הדין של מני נפתלי נגד משרד ראש הממשלה. בפסק הדין נכללו אמירות וממצאים על התנהגות מאוד בלתי הולמת כלפי עובדי בית ראש הממשלה. היא רוצה שאלה יימחקו, יבוטלו, יעברו מן העולם, והיא הגישה בקשה לערער עליהם. זכותה.

אבל מה עושה שם פרקליטות המדינה? מה פתאום היא מתייצבת לצידה של שרה בעניין זה? הרי הפרקליטות הייתה בעלת דין בפרשה, כך שהיא יכולה בעצמה לערער על הקביעות נגד שרה.

לא מספיקים לשרה עורכי הדין שמרון, מולכו וכהן? היא צריכה לקבל תמיכה משפטית גם על חשבון הציבור? האם לפרקליטות, שתמיד מתלוננת על עומס עבודה, אין דברים יותר חשובים לעשות בעובדיה ובזמנה?

נחמדה אל מי?

תראו איך שרה מצליחה לגרור את המדינה להרפתקאות יקרות וזוללות זמן ותשומת-לב. כל זה רק משום שהיא מתייחסת אל אנשים בצורה מכוערת וחסרת רגישות. לא לכל האנשים, כמובן. אל מילצ'ן ופאקר וכאלה היא דווקא מתייחסת בשיא הנימוס וההתחנחנות, שולפת את החיוך המעושה שלה ועושה הכול כדי להיות, או לפחות להיראות, מה שהיא לא: נחמדה. אבל כשזה מגיע לאנשים שעובדים אצלה...

שיגיונות הזוג מבלפור

אבל נניח לזה לרגע. כי העניין הוא שאני ואתם לא צריכים לשלם עבור הגחמות של אישה בעייתית, שהיא גם מאוד עשירה. מאוד. אם היא רוצה להתבוסס בבתי המשפט ולהתקוטט עם האנשים שטוענים נגדה - שיבושם לה. אבל שתעשה זאת באמצעות פרקליטי הבית שלה, לא על חשבוננו.

אתם מבינים זאת, מנדלבליט וניצן? מה קורה לכם, אתם לא מסוגלים לעמוד מול שיגיונות הצמד הזה מרחוב בלפור? מתי תתחילו לחשוב קצת יותר עלינו, הציבור - וקצת פחות על בעלי השררה הסוררים?

האפיפיור והרבנים

האפיפיור פרנציסקוס אמר בימים אלה כך: "יותר טוב להיות אתאיסט מאשר נוצרי גרוע". אמירה חשובה ביותר, כי היא מעמידה בפרופרציה את עניין האמונה הדתית מול ההגינות האישית.

מתי, הו מתי, נשמע אצלנו רבנים שאומרים זאת? האם יכול להיות ויכוח על כך שהרב הראשי לשעבר, יונה מצגר, שהורשע בקבלת שוחד בתפקידו כרב ראשי - שהוא יהודי גרוע, כלשון האפיפיור? אז למה הוא עדיין נושא בתור רב? הוא ואחרים שהורשעו בעבירות חמורות יותר ופחות, חלקן פשעים נתעבים?

הרי למועצת הרבנות הראשית יש את הסמכות לשלול את התואר רב. לא מפריע להם שיהודים רעים נקראים עדיין רבנים? ומה יש לציבור הדתי לומר על כך? למה הוא שותק? מדוע נשמע קולו רק כשיש ביקורת נגד המגזר הדתי?