תשואה של יותר מ-100%: יצחק מנור מכר מניותיו בצמח המרמן

בעלי יבואנית הרכב לובינסקי נפרד מהחזקתו בעסקה מחוץ לבורסה במחיר כפול מזה שבו נרכשה - 60 מיליון שקל

יצחק מנור / צילום: אביב חופי
יצחק מנור / צילום: אביב חופי

איש העסקים יצחק מנור, בעלי יבואנית הרכב לובינסקי, נפרד מהחזקתו בחברת הנדל"ן צמח המרמן , אחרי שמכר היום את מניותיו בחברה (כ-26%) בעסקה מחוץ לבורסה תמורת כ-60 מיליון שקל - כפול מהמחיר שבו רכש את המניות לפני כ-6 שנים.

העסקה נעשתה לפי מחיר מניה של 12.65 שקל - נמוך בכ-3.5% משווי המניה הבוקר, המשקף לצמח המרמן שווי של קרוב ל-240 מיליון שקל, אחרי שבשנה האחרונה הוסיפה לערכה קרוב ל-40%. כוונתו של מנור לממש את ההחזקה בצמח המרמן נחשפה ב"גלובס" כבר במהלך 2015.

את מניותיו רכש מנור ב-2010 מידי המשפחות פייגלין ובן אברהם, בעלות השליטה בחברה, תמורת כ-30 מיליון שקל - עסקה ששיקפה אז לחברה שווי של כ-110 מיליון שקל אחרי הכסף. בנוסף נהנה מנור מדיבידנדים בהיקף של כ-15 מיליון שקל - כך שהוא מסכם את ההשקעה בחברה ברווח נאה. כחלק מהעסקה הצטרף מנור לשליטה המשותפת בצמח המרמן.

מדובר בהחזקה לא מהותית מבחינתו של מנור בן ה-75, שהנכס המרכזי שבבעלות משפחתו הוא חברת לובינסקי, יבואנית רכבי פיג'ו וסיטרואן בישראל. נוסף על כך, מחזיקה משפחת מנור חלק מגרעין השליטה בבנק אגוד - 16% מהמניות, בשווי שוק של כ-200 מיליון שקל. בעבר נמנה מנור עם שותפיו של נוחי דנקנר לשליטה בקונצרן אי.די.בי.

צמח המרמן עוסקת בייזום נדל"ן למגורים ולמסחר, ובביצוע עבודות קבלנות. פעילותה מתרכזת בנדל"ן בישראל, ובסוף הרבעון השלישי של 2016 תכננה וביצעה 14 פרויקטים ברחבי המדינה, בהיקף כולל של כ-2,700 דירות וכ-27.5 אלף מ"ר שטחי מסחר.

קבוצת לובינסקי נוסדה ב-1936 על-ידי דוד לובינסקי, והיא כיום בבעלות משפחת מנור (יצחק ואשתו רות, בתו של מייסד הקבוצה). מעבר ליבוא של פיג'ו וסיטרואן ושל המותג הסיני MG, כוללת הקבוצה כמה חברות בנות: לובינסקי טרייד (מכירת מכוניות יד שנייה), לוביט (סוכנות לביטוח), עודית (אשראי לרכישת רכב) ופריים ליס (חברת ליסינג).