ועדת הכספים: לא נטפל בבקשות האוצר עד שאמיר לוי יתנצל

לפי פרסומים, הממונה על התקציבים, אמיר לוי, קרא להחרים את היועצת המשפטית של הוועדה, עו"ד שגית אפיק ■ גפני: קורא לאוצר לחזור בו "מהאמירות הלא חכמות נגד הייעוץ המשפטי"

אמיר לוי / צילום: תמר מצפי
אמיר לוי / צילום: תמר מצפי

חברי ועדת הכספים של הכנסת מאיימים להפסיק לטפל בבקשות האוצר עד שהממונה על התקציבים, אמיר לוי, יתנצל על דברים שכביכול אמר נגד היועצת המשפטית של הוועדה, עו"ד שגית אפיק.

לפי פרסום בסוף השבוע במעריב, לוי קרא בישיבת הנהלת האוצר ביום א' שעבר להחרים את אפיק, על-רקע התנגדותה להליך אישור המס על דירה שלישית בישיבת וועדת הכספים ב-15 לדצמבר. חוות הדעת של אפיק שימשה נדבך מרכזי בעתירות נגד החוק שהוגשו לבג"צ. לוי טוען כי לא התבטא נגד אפיק בישיבה. בתשובה לשאלת "גלובס" בנושא נמסר ממשרד האוצר "אין תגובה".       

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), פתח את הישיבה בהצהרת תמיכה באפיק, ואמר כי הוא קורא לאוצר לחזור בו "מהאמירות הלא חכמות נגד הייעוץ המשפטי, עובדי הכנסת עושים את עבודתם נאמנה". ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני): "אמיר לוי קרא להחרים את היועצת המשפטית של ועדת הכספים ואני רואה בכך חוצפה ובחומרה מאוד גדולה, כי פקיד ציבור צריך לומר את דעתו אם הדברים נדרשים לטובת הדיון וזה נאמר על-ידיה בדיון". 

חברים אחרים בוועדה העלו טענות על זלזול מצד פקידי האוצר בוועדת הכספים ובכנסת בכלל, ואמרו כי בנוסף להתנצלות מלוי הם דורשים "שינוי מהותי ביחסים בין האוצר לוועדה". ראש מטה השר נדב שיינברגר, הגיע לוועדה ואמר, כי "הדברים שייוחסו לאמיר לוי אינם נכונים. אנחנו באוצר רוצים להמשיך לעבוד בשיתוף פעולה מלא עם ועדת הכספים".