ליצמן: אמסלם יגשר בין הרופאים המתפטרים להנהלת הדסה

אחרי ההתפטרות הקולקטיבית של כל רופאי המחלקה ההמטו-אונקולוגית לילדים בהדסה, שר הבריאות הודיע כי מינה את הממונה לשעבר על השכר באוצר, עו"ד קובי אמסלם, למגשר בין הרופאים למנכ"ל בית החולים, פרופ' רוטשטיין 

קובי אמסלם / צילום: תמר מצפי
קובי אמסלם / צילום: תמר מצפי

זמן קצר לפני דיון מיוחד שצפויה לקיים היום (ג') ועדת הבריאות של הכנסת בעניין ההתפטרות הקולקטיבית של כל רופאי המחלקה ההמטו-אונקולוגית לילדים במרכז הרפואי הדסה, הודיע שר הבריאות יעקב ליצמן כי הוא מינה את הממונה לשעבר על השכר במשרד האוצר, עו"ד קובי אמסלם, למגשר בין הרופאים למנכ"ל בית החולים, פרופ' זאב רוטשטיין.

"אני שב וקורא לצדדים לשים בעת הזאת כל שיקול אחר בצד ולהגיע לפתרון מוסכם", אמר ליצמן בהודעה שמסר לתקשורת. "עלינו לפעול בכל דרך כדי שהטיפול הרפואי המגיע לילדים יהיה הטוב ביותר", הוא הוסיף.

 על-פי הערכות, גם אם הגישור סביב המחלקה המדוברת יסתיים בהצלחה, לא יהי בכך כדי לפתור את הסכסוך הארוך והקשה בין פרופ' רוטשטיין לכלל ועדי הרופאים בהדסה, שמתנהל בין היתר בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים.

המנדט שניתן לאמסלם נוגע לסוגיה נקודתית בעקבות הדרישה של פרופ' רוטשטיין למזג את פעילות ההשתלות של מח העצם, כך שאלה לא יתבצעו יותר במחלקה הייעודית לילדים, אולם גורמים בהדסה סבורים כי אם היחסים בין הרופאים להנהלה לא ישתנו באופן מהותי, יהיו עוד רופאים שיבקשו להתפטר גם במחלקות אחרות.

לא מן הנמנע כי בעקבות הצלחה אפשרית בהליך הגישור הנוכחי, יתבקש אמסלם להמשיך לגשר בין הרופאים להנהלה.