תיק ההטרדה המינית לכאורה של עו"ד קורב מתקרב להכרעה

הפרקליט הבכיר חשוד בהטרדה מינית של פרקליטה שעבדה בכפיפות לו ■ פרקליטת מחוז ירושלים, עו"ד נורית ליטמן, מסרה לאחרונה עדות, לאחר שעלו טענות על טיפולה בפרשה

אורי קורב / צלם: אוריה תדמור
אורי קורב / צלם: אוריה תדמור

חקירתו של הפרקליט הבכיר, עו"ד אורי קורב, החשוד בהטרדה מינית של פרקליטה שעבדה בכפיפות לו, מתקרבת לרגעי ההכרעה שלה. בקרוב יצטרך היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, להחליט האם להגיש כתב אישום נגד קורב, האם להעביר את התיק לפסים משמעתיים או לגנוז אותו כליל.

לפי המידע שבידינו, האפשרות הריאלית ביותר בשלב זה היא שקורב יואשם בעבירות משמעת. עם זאת, אם יגיע מידע נוסף לגבי קורב, או שהפרקליטה שלכאורה נפגעה מההטרדה המינית תחליט למסור עדות נגד קורב - מצב זה עשוי להשתנות לרעתו.

עו"ד קורב, ששימש בין היתר כתובע המוביל במשפט פרשת טלנסקי שנוהל נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, יצא לחופשה כפויה (או במילים אחרות, הושעה מתפקידו) באמצע חודש דצמבר 2016. זאת, לאחר שליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה הגיע מידע לפיו קורב הטריד לכאורה לפני יותר מ-3 שנים פרקליטה שעבדה בכפיפות לו, והוחלט לנהל חקירה פלילית בעניינו.

הפרשה החלה לאחר שהפרקליטה מפרקליטות מחוז ירושלים הפסיקה להגיע לעבודתה במשך ימים ארוכים. בסופו של יום, כשהיא חזרה לעבודה, היא זומנה לשיחה אצל פרקליטת המחוז, עו"ד נורית ליטמן, והועברה לעבוד במחוז אחר בפרקליטות.

כפי שחשף היום (ג') יואב יצחק באתר ניוז 1, ליטמן מסרה לאחרונה עדות בפרשה.

עם זאת, גם התנהלותה של ליטמן עשויה להיבדק בהיבט המשמעתי, לאחר שעלו טענות נגדה על כך שהיא נמנעה לכאורה מלדווח על האירוע באופן מניח את הדעת. זאת, מכיוון שמשה לדור, פרקליט המדינה לשעבר, ושי ניצן, פרקליט המדינה היום, שהיו באותו זמן בחפיפה, לא עודכנו על-ידי עו"ד ליטמן על העברתה של הפרקליטה מפרקליטות מחוז ירושלים. 

לפי המידע שבידינו, פרקליט בכיר נוסף שמסר עדות בפרשה הוא עו"ד ג'ואי אש, מנהל המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, שהגיע גם הוא משורות פרקליטות מחוז ירושלים ועבד בה בתקופה הרלוונטית.

חקירת פרשת עו"ד אורי קורב נעשית על-ידי צוות מיוחד במשטרה, שמורכב מחוקרים וקצינים שאינם מכירים את קורב. הם מלווים בידי קצינה מהפרקליטות הצבאית, שאינה מכירה את קורב ואינה מועסקת על-ידי הגוף שבו הוא מועסק.

בעקבות חשיפת הפרשה בחדשות 2 בחודש דצמבר, שיגר פרקליט המדינה, שי ניצן, איגרת לעובדים בפרקליטות, שבה קרא לכל מי שנפגע מינית, להתלונן על כך. "מצאתי לנכון לפנות אליכם בעקבות הפרסומים מהימים האחרונים בנוגע לפרקליט שהגיע לגביו מידע שהעלה חשדות לביצוע עבירת מין בעובדת", כתב ניצן והמשיך: "אני רואה חשיבות גדולה ביצירת סביבת עבודה בטוחה ומכבדת עבור כלל עובדותינו ועובדינו. עמדתי היא כי יש לגלות אפס סובלנות כלפי תופעות של הטרדה מינית וכל פגיעה מינית אחרת".

יצוין כי לפי פרסום של כתבת גלי צה"ל הדס שטייף, לאחר פרוץ החקירה בעניינו הוגשה תלונה נוספת נגד קורב על ביצוע מעשה אונס ומעשה מגונה, שאירע לכאורה לפני יותר מ-20 שנה, וחל עליו חוק ההתיישנות.

ממשרד המשפטים נמסר: "הפרשה הועברה בשעתו לבדיקה באמצעות המשטרה בליווי הפרקליטות הצבאית. עד לסיום הטיפול בעניין, בירור העובדות וקבלת ההחלטות, הרי שאין בידנו להתייחס לשאלות בנושא. עם זאת, נציין כי במסגרת הבדיקה נגבו עדויות רבות, לרבות עדויות מנורית ליטמן וג'ואי אש, ולא נמצאה כל עילה להשעייתם. מעבר לכך לא נוכל להרחיב לעת הזו עד לסיום הטיפול בעניין".