קיצוצים במוסף "הארץ": מספר העמודים יקטן, כותבים יעזבו

השינוי מתבצע כחלק מהקיצוצים שנערכים בימים אלה בעיתון, שבמסגרתם מוצאים לפרישה עובדים ותיקים ■ גם כמות עמודי מוסף סוף השבוע "מרקר וויק" קטנה לאחרונה

"הארץ" באנגלית ובעברית / צילום: מתוך ויקיפדיה
"הארץ" באנגלית ובעברית / צילום: מתוך ויקיפדיה

במסגרת הקיצוצים שנעשים בתקופה האחרונה בעיתון "הארץ" - גם במוסף השבועי של העיתון, "מוסף הארץ", צפויים שינויים. כמות העמודים השבועית של המוסף צפויה לקטון, ומספר כתבים יעזבו.

כתב המוסף דורון חלוץ יסיים את תפקידו, וטורה של תהל פרוש בוטל. כותבת נוספת במוסף, דליה קרפל, הגיעה לאחרונה לגיל הפנסיה ותפרוש מהעיתון. עניינה של כותבת ותיקה נוספת במוסף, נרי ליבנה, עדיין לא הוכרע.

כמות עמודי המוסף אמורה להצטמצם ב-4 עמודים (בכפוף לשינויים בהתאם לכמות המודעות בשבוע נתון), לאחר שבעיתון מסבירים כי בשנים האחרונות הוא גדל מעבר למתוכנן. במסגרת זאת הוקטן מספר עמודי "הפנאי" במוסף, וכך למשל בוטל לאחרונה המדור "מי היה האיש שהיה".

גם במוסף השבועי "מרקר וויק" קטן לאחרונה מספר העמודים. כפי שדווח ב"גלובס", אחד מכתבי המוסף, חגי עמית, יחליף את מוטי בסוק שיוצא לפנסיה ככתב אוצר. במקומו של עמית לא יובא למוסף כתב חדש.

קבוצת "הארץ"-"דה מרקר" החלה לאחרונה בצעדי קיצוץ והתייעלות, לאחר שהמו"ל, עמוס שוקן, דיווח לעובדיו בתחילת השנה כי העיתון לא עמד ביעדיו ל-2016, וכי 2017 צפויה להיות מאתגרת.

כחלק מההסכמות עם הוועד, נקבע כי הקיצוצים יתמקדו בתחילה בעובדים ותיקים שעברו את גיל הפנסיה או הגיעו אליו השנה.