ממחר תושבת יחידת ייצור בתחנת הכוח רוטנברג באשקלון

היחידה תושבת למשך שנה לצורך התקנת סולקנים במסגרת פרויקט להפחתת פליטות מזהמים

חברת החשמל הודיעה היום (ג') כי החל ממחר ולמשך כשנה תושבת יחידת הייצור מספר 1 בתחנת הכוח רוטנברג באשקלון לטובת התקנת סולקנים במסגרת הפרויקט להפחתת הפליטות. הסולקנים מיועדים לסלק 90% מהגופרית הדו-חמצנית הנפלטת מכל יחידת ייצור, לטפל בתחמוצת חנקן (SCR) ולצמצם את פליטות החנקן.

על פי תוכנית העבודה, בכל תשעה חודשים תושבת אחת מארבע היחידות באשקלון לטובת הפרויקט, כך שבאמצע 2019 יושלם הפרויקט ביחידות 1-4, שמפיקות כל אחת 575 מגה-ואט ובסך-הכל 2,250 מגה-ואט. עלות פרויקט הסולקנים, שהחל בחדרה בסוף 2011, היא כ-8 מיליארד שקל.

בימים אלה נערכות ההכנות האחרונות לקראת החזרה מלאה של יחידה 5 בחדרה לפעילות, בשילוב עם הסולקנים שהותקנו בה, בסוף החודש. ביחידה 6 עדיין נמשכות העבודות, והחל בסוף אפריל או תחילת מאי צפוי להתחיל תהליך של סנכרון כל המערכות החדשות והישנות, לקראת הפעלה מלאה של היחידה עם הסולקנים בקיץ.

במסגרת הפרויקט נבנו שתי ארובות חדשות, אחת באשקלון ואחת בחדרה, שאליהן מוכנסות חלק מהמערכות הטכנולוגיות החדשות של הפחתת הפליטות. בפועל מדובר במעין מפעלים קטנים לייצור גבס, שהוא אחד מתוצרי הלוואי של התהליך, ויימכר באופן שוטף לתעשיית הבנייה.

עופר בלוך, מנכ"ל החברה מסר היום כי "חברת החשמל מנהלת את אחד הפרויקטים התשתיתיים הגדולים והמשמעותיים ביותר בישראל. השבתת היחידה הפחמית ברוטנברג מהווה אבן דרך משמעותית נוספת בייצור אנרגיה נקייה יותר".