שתי חברות סטארט-אפ ישראליות גייסו היום 17 מיליון דולר

חברת הסייבר Dyadic Security שעוסקת בהגנה על מידע גייסה 12 מיליון דולר, בין השאר מאריק שמידט; וחברת הבינה העסקית Endor גייסה 5 מיליון דולר

אריק שמידט / צילום: תומר פולטין
אריק שמידט / צילום: תומר פולטין

2 חברות סטארט-אפ ישראליות נוספות השלימו סבבי גיוס, האחת חברת אבטחת סייברוהשנייה חברת אנליטיקה למטרות חיזוי.

Dyadic Security, שטוענת כי היא מובילה עולמית בשוק הקריפטוגרפיה בתוכנה (SDC - Software Defined Cryptography), גייסה 12 מיליון דולר והשלימה גיוס של 15 מיליון דולר מאז הקמתה. בין המשקיעים שלקחו חלק בגיוס, והשקיעו בעבר בחברה, ניתן למצוא את Innovation Endeavors של אריק שמידט, מנכ"ל גוגל לשעבר.

"Dyadic שינתה את כללי המשחק עבור מוסדות פיננסיים וארגונים בכל הנוגע להגנה על מידע רגיש", ציין בהודעת החברה אבנר מור, מנכ"ל ואחד ממייסדיה. "הטכנולוגיה שלנו, המבוססת של עשרות שנות מחקר אקדמי בתחום החישוב המבוזר (MPC - Multiparty Computation) מסייעת ללקוחותינו להתמודד עם אתגרי אבטחת המידע והרגולציה שמציב המעבר לתשתיות ענן".

קריפטוגרפיה, נסביר, היא ענף במתמטיקה ומדעי מחשב לעיסוק ומחקר בשיטות אבטחת מידע ותקשורת נתונים על רבדיהם השונים, בסביבה פתוחה הנגישה לצד שלישי המכונה "אויב" או "מתחרה". התחום מאגד תחתיו פיתוח ואנליזה של פרוטוקולים המתמודדים בהיבטים שונים של אבטחת מידע בנוכחות צד שלישי (מתחרה). לדוגמה, חשאיות או הצפנה, הרשאות גישה, סיסמה, הוכחת ידיעה, פרוטוקול אתגר-מענה, מנגנוני חתימה דיגיטלית, חלוקת סוד, חישוב רב משתתפים שומר סודיות, אימות זהויות, מניעת הכחשה ועוד, וזאת תוך שימוש באבני בניין קריפטולוגיות כצופן סימטרי, צופן זרם, מפתח פומבי, פונקציות גיבוב, קוד אימות מסרים, מחולל פסבדו אקראי וכדומה.

יישומי קריפטוגרפיה מודרנית הם רבים ומגוונים וכוללים בין היתר, אבטחת רשתות תקשורת, תקשורת סלולרית, חומת אש (פיירוול), מסופי משיכת כסף, כרטיסי אשראי, דואר אלקטרוני, מסחר אלקטרוני ועוד.

Dyadic מספקת למוסדות פיננסיים וארגונים פתרונות תוכנה מאובטחים לצורך התקנת מפתחות קריפטוגרפיים המהווים חלופה לפתרונות הקיימים בשוק. החברה טוענת כי יצרה את טכנולוגיית ה-SDC הראשונה בעולם ששמה: Dyadic vHSM (ראשי תיבות של Virtual Hardware Security Module) - טכנולוגיה שמאפשרת לחברות לעבור מתלות בחומרה ייעודית מאובטחת כגון כרטיסים חכמים שהם התקנים פיזיים לאחסון מפתחות דיגיטליים - למודולים וירטואליים המאפשרים אחסון, ניהול, ושימוש מאובטח במפתחות קריפטוגרפיים בכל פלטפורמה, משרתים ומחשבים ניידים ועד טלפונים חכמים ומכשירים מבוססי "האינטרנט של הדברים". כיום, פתרונות החברה נמצאים בשימוש בכמה חברות פורצ'ן 500 מובילות.

החברה השנייה שהעשירה את חשבון העו"ש שלה היא Endor שהשלימה גיוס סיד של 5 מיליון דולר, והיא יוצאת כעת לדרכה. גם Endor, כמו Dyadic, גייסה מהקרן של שמידט. Endor פיתחה פתרון שמאפשר למשתמשים עסקיים לשאול שאלות חיזוי ולקבל תשובה במיידי. שאלות כאלו נדרשות לעסק כדי לשמר לקוחות, לגייס עוד לקוחות, לשפר את מוצריה ובסופו של דבר - לשפר את ביצועיו ואת השורה התחתונה שלו. הפתרון של Endor מציע תוכנת חיזוי שמאפשרת למשתמשים בה לשאול כל שאלה ולקבל תשובה, לדוגמה: איפה כדאי לפתוח את הסניף הבא של הרשת? למעשה, Endor פועלת בשוק הבינה העסקית שהוא שוק ענק.

Dyadic Security

שנת הקמה: 2013

מה החברה עושה: אבטחת סייבר

מייסדים: אבנר מור (מנכ"ל); פרופסור יהודה לינדל (מדען ראשי); גיא פיר (סמנכ"ל מו"פ); פרופסור נייג'ל סמארט

סך גיוסי הון עד כה: 15 מיליון דולר

מספר עובדים: 20

בעלי מניות עיקריים: גולדמן זאקס, סיטי ונצ'רס והקרן אינוויישן אנדוורס (אריק שמידט)

Endor

שנת הקמה: 2014

מה החברה עושה: אנליתיקה שמטרתה חיזוי

מייסדים: דורון אלטר (מנכ"ל); ד"ר יניב אלטשולר (סמנכ"ל טכנולוגיה); סתיו גרינשפון (סמנכ"ל מוצר והנדסה); פרופסור אלכס פנטלנד

סך גיוסי הון עד כה: 5 מיליון דולר

מספר עובדים: 10

בעלי מניות עיקריים: הקרנות אינוויישן אנדוורס (אריק שמידט), מרקר

מקור: IVC אונליין והחברות עצמן