כך יבטל טראמפ את הדבר הגדול ביותר שעשה אובמה

מספר האמריקאים בלי ביטוח רפואי יעלה ב-24 מיליון לפי ההצעה הרפובליקאית שהוגשה לבית הנבחרים, הקוראת לבטל את רוב סעיפי חוק הבריאות של הנשיא לשעבר אובמה

דונלד טראמפ / צילום: רויטרס
דונלד טראמפ / צילום: רויטרס

מספר האמריקאים בלי ביטוח רפואי יעלה ב-24 מיליון לפי הצעה רפובליקאית בבית הנבחרים הקוראת לבטל את רוב סעיפי חוק הבריאות של הנשיא לשעבר ברק אובמה, ובכך יעלה המספר הכולל של אמריקאים ללא ביטוח בריאות ל-52 מיליון.

הדוח הזה, שפרסם משרד התקציבים בקונגרס, זעזע כמה סנאטורים רפובליקאים מהאגף המרכזי במפלגה, שהודיעו מראש כי לא יתמכו בחקיקה שמותירה מספר גדול של בלתי מבוטחים. רפובליקאים בבית הנבחרים שקיוו לדחוף את החקיקה בשני בתי הקונגרס בתחילת אפריל כבר ניצבים בפני התקוממות של השמרנים במפלגה, שטוענים כי ההצעה הנוכחית אינה מבטלת לחלוטין את חוק הבריאות בהינף יד של אובמה. משרד התקציבים בקונגרס מצא גם שהחקיקה המוצעת תפחית את הגירעון הפדרלי ב-337 מיליארד דולר בעשור הקרוב.

הדמוקרטים ומבקרים אחרים טוענים כי לא רק שרוצים לזרוק 24 מיליון בני אדם מביטוח בריאות ולהעלות את הפרמיות לזקנים, אלא שבו-זמנית מתוכנן לספק הקלות מס בסך 285 מיליארד דולר ל-2% העליונים של האוכלוסייה

לפי משרד התקציבים, החקיקה החדשה תפחית את הגירעון הפדרלי ב-337 מיליארד דולר בשנת 2026, בעיקר על-ידי הפחתת ההוצאה על מדיקאייד - כיסוי רפואי למיעוטי יכולת וביטול זיכויי המס שכלולים בחוק אובמה. משרד התקציבים מעריך כי הצעת החוק תאומץ במאי השנה.