נקבע הרכב השופטים שידון בערעור של אלאור אזריה

חברי ההרכב שידונו בערעורו של "החייל היורה" יהיו נשיא ביה"ד הצבאי, האלוף דורון פיילס; שופט ביהמ"ש המחוזי בירושלים, צבי סגל; אלוף במיל' אייל אייזנברג; תת-אלוף במיל' אבי פלד; ונשיא ביה"ד הארצי לעבודה, יגאל פליטמן

משפט אלאור אזריה /  צילום: תומר אפלבאום "הארץ"
משפט אלאור אזריה / צילום: תומר אפלבאום "הארץ"

נקבע הרכב בית הדין הצבאי לערעורים שידון בערעורו של אלאור אזריה על הרשעתו בהריגה. חמשת חברי ההרכב שידונו בערעורו של "החייל היורה" יהיו נשיא בית הדין הצבאי, האלוף דורון פיילס; שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, צבי סגל; אלוף במיל' אייל אייזנברג; תת-אלוף במיל' אבי פלד; ונשיא בית הדין הארצי לעבודה, השופט יגאל פליטמן.

נזכיר כי לאחר גזר הדין של החליטו סנגורו החדש של אזריה, עו"ד יורם שפטל, ואזריה ומשפחתו לערער על ההרשעה. בתגובה לכך, עורכי הדין שייצגו את אזריה במהלך המשפט, אייל בסרגליק ואבי כץ, התפטרו מהייצוג, שכן הם התנגדו להגשת ערעור. הפרקליטות הצבאית מצדה ערערה על קולת העונש, והיא מבקשת להחמיר בעונשו של אזריה.

על אזריה הוטל עונש של שנה וחצי מאסר בלבד בגין הרשעתו בהריגת המחבל הפצוע עבד אשריף בחברון ב-24 במארס 2016. כן הוטלה על אזריה שנת מאסר על-תנאי.

 

בית הדין הצבאי בקריה התחשב בעת קביעת העונש במצבו האישי של אזריה ובנסיבות החריגות של הזירה שבה פעל. ההחלטה התקבלה בדעת רוב, כאשר שופט מיעוט, ששמו לא מוזכר בגזר הדין, סבר כי יש להחמיר יותר בעונשו של אזריה ולהעמידו על בין 30-60 חודשי מאסר.

בכך נדחתה עמדת הפרקליטות הצבאית, שביקשה מבית הדין להטיל על אזריה עונש שבין 3-5 שנות מאסר. סנגוריו של אזריה טענו מנגד כי יש לפטור אותו ממאסר, לאור הנסיבות המיוחדות של המקרה.

למרות גזר הדין המקל מחו מפגינים מחוץ לאולם המשפט על החלטת השופטים לשלוח את אזריה למאסר בפועל. "ביזיון, ביזיון, לא נקבל כלום חוץ מזיכוי מלא, אם לא תחזירו את הילד - נהפוך את המדינה", הם צעקו.

אזריה, לוחם בחטיבת "כפיר", ירה בראשו של המחבל עבד אשריף בחברון ב-24 במארס 2016 בחברון, בעת שזה שכב פצוע וחסר אונים על הארץ, והרג אותו. האירוע תועד על-ידי פעיל ארגון "בצלם", אזריה נעצר, והוגש נגדו כתב אישום באשמת הריגה והתנהגות שאינה הולמת חייל. המקרה חולל סערה ציבורית שעודנה נמשכת.