הליך הגישור בין yes ל-RGE הסתיים לא ההסכמות

ב-RGE דורשים כעת שוב מביהמ"ש לאפשר להם לשדר אירועי ספורט בבלעדיות רק בהוט, כיוון שב-yes מסרבים להעביר להם את התשלום שהם דורשים עבורם ■ גם הסכסוך בעניין "Oboy" והפקות המקור לילדים יוחזר להכרעת ביהמ"ש

Oboy / צילום מסך
Oboy / צילום מסך

הליך הגישור אליו נשלחו yes ו-RGE הסתיים לאחרונה ללא להסכמות, וכעת הדיונים המשפטיים בשני הנושאים שנמצאים במחלוקת יחזרו להכרעת השופטים.

RGE היא בעלת "ערוץ הספורט" ו"ערוץ הילדים" (מלבד זה היא גם בעלת השליטה בערוץ 10), ועל רקע זה פרצו בינה לבין חברת הלוויין שני סכסוכים תוך זמן קצר, בשלהי 2016.

בתחום ערוצי הספורט, RGE דורשת כי yes תגדיל את התשלומים שהיא מעבירה אליה, על רקע העובדה שלערוצים נוספו זכויות שידור יקרות ואטרקטיביות מליגת העל בכדורגל וממשחקיה של מכבי תל-אביב ביורוליג. על רקע זה, RGE אף החשיכה בעבר שידור של אחד ממשחקי מכבי תל-אביב באפיק 55 ב-yes ובהמשך העבירה אותם לערוץ 5 לייב.

בתחום הילדים, yes החליטה להיפרד בראשית 2017 מערוץ הילדים של RGE, ובין הצדדים התגלעה מחלוקת לגבי הזכויות על הפקות המקור הבלעדיות, מה שהוביל לכך שפרקי הסיום של סדרת הנוער הפופולרית "Oboy" לא שודרו עד כה.

השופטת ארנה לוי מבית המשפט המחוזי בתל-אביב, שדנה בסכסוך סביב ערוץ הספורט, שלחה כאמור את הצדדים לגישור אצל השופטת בדימוס הילה גרסטל, ועל רקע זה הוחלט להמתין גם בתיק השני - שעוסק בזכויות על הפקות המקור לילדים, ומתנהל אצל השופט המחוזי אליהו בכר - מתוך הנחה שבמהלך הגישור ניתן יהיה להגיע לפתרון כולל בשני תחומי המחלוקת שעל הפרק.

כעת, לאחר שהגישור הסתיים, ב-RGE מבקשים שוב לאפשר להם לשדר רק בהוט את המשחקים החדשים שנוספו השנה לערוצי הספורט, וב-yes מסרבים לשלם עבורם את הסכומים שדורשים ב-RGE. זהו נושא נפיץ וקריטי, שבעבר נבלם גם על-ידי מועצת הכבלים והלוויין, שבאופן היסטורי אוסרת על בלעדיות בתכני ספורט בין yes להוט.

תוספת התשלום ש-RGE דורשת מ-yes עבור חלקה בזכויות החדשות עומדת של עשרות מיליוני שקלים, ועד כה במהלך ההליך המשפטי yes כבר הסכימה לשלם ל-RGE 22 מיליון שקל, שיועברו בהדרגה ויוגדרו בשלב ראשון כמקדמה.

במקביל, ב-yes מבקשים לתקן כעת את כתב התביעה שהגישו נגד RGE בכל הנוגע לפרקים של הסדרה "Oboy" ש-RGE סירבה להעביר לרשותה. כזכור, בינואר קבע השופט בכר כי אין לחייב את RGE להעביר כבר כעת לידי yes את הפרקים שעדיין לא שודרו, וכי ההכרעה בעניין תינתן רק לאחר שהסוגיה תוכרע סופית, עם מתן פסק הדין שלו בסוגיה הכוללת של הזכויות על הפקות המקור הבלעדיות.

Yes מיוצגת בידי משרד עורכי הדין ארדינסט-בן נתן, ואת RGE מייצג עו"ד שמוליק קסוטו.

משתי החברות לא נמסרה היום תגובה.