ירושלים: הוועדה המקומית אישרה 3 תוכניות פינוי-בינוי

מדובר בתוכניות הכוללות יחד היצע עתידי של 587 יחידות דיור חדשות בשכונת קריית יובל בבירה ■ זאת בנוסף ליחידות הדיור הישנות שייהרסו וייבנו מחדש

שכונת קרית היובל בירושלים / צילום: איל יצהר
שכונת קרית היובל בירושלים / צילום: איל יצהר

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה בישיבתה האחרונה 3 תוכניות שונות לפינוי-בינוי בשכונת קריית יובל בירושלים. מדובר בתוכניות הכוללות יחד היצע עתידי של 587 יחידות דיור חדשות בנוסף ליחידות הדיור הישנות שייהרסו וייבנו מחדש.

התוכנית הראשונה שאושרה מתייחסת לרחוב טהון (מספרים 6 עד 18) במסגרתו ייהרסו 59 דירות ישנות וייבנו 255 דירות חדשות לצד הוספת שטחי מסחר והרחבת הרחוב לקראת הקו הסגול של הרכבת הקלה. את התוכנית הזו תכננה האדריכלית ענבל פלד והיא קודמה על ידי עיריית ירושלים והחברה העירונית מוריה.

שתי התוכניות הנוספות מתייחסות לשני מתחמים ברחוב שטרן בעיר. מתחם אחד שכולל את הבניינים מספר 29 עד 33 ברחוב בו מוצע להרוס 102 דירות ישנות ולבנות 320 יחידות דיור חדשות בשלושה מגדלי מגורים. המתחם השני כולל את הבניינים מספר 34 עד 42 בהם 67 דירות ישנות אותן מוצע להרוס ולבנות במקומן 240 יחידות דיור חדשות במבנים בגובה של בין 9 ל-11 קומות. שתי התוכניות הללו קודמו על ידי חברת קדמת היובל.

לאחר אישור התוכניות בוועדה המקומית, יעברו כולן כעת להפקדה ואישור בוועדה המחוזית במחוז ירושלים. מעיריית ירושלים נמסר היום כי תוכניות אלו קודמו ואושרו בהתאם למדיניות תוכנית האב להתחדשות עירונית של שכונות יובלים וגנים שאושרה לפני כשנתיים. נזכיר כי במהלך תומך לאישור פרויקטים של פינוי-בינוי בעיר התחייב בעבר ראש העיר למתן פטור גורף מהיטלי השבחה בפרויקטים של פינוי-בינוי.

"המפתח להצלחה של פרויקטים ב'פינוי-בינוי' הוא התארגנות התושבים", כך ניר ברקת ראש עיריית ירושלים, "כאשר היזמה באה מהשטח זו חובה שלנו כמערכת העירונית לתת לתושבים את כל התמיכה שהם זקוקים לה. בירושלים קיים הפוטנציאל להקים למעלה מ-30 אלף יחידות דיור באמצעות התחדשות עירונית".

דורון נויוירט, מנכ"ל חברת מוריה, הוסיף: "אישור התוכניות הוא צעד חשוב בקידומם של הפרויקטים הללו. התוכניות להתחדשות עירונית בשכונת קריית יובל מהוות נדבך נוסף בתנופת ההתחדשות העירונית בעיר".