שותפות רציו חתמה רשמית על מימון לפיתוח לוויתן

ההסכם למימון חלקה של רציו בפיתוח לוויתן הוא בהיקף 250 מיליון דולר, עם אופציה ל-150 מיליון דולר נוספים

מאגר לוויתן/ צילום: נובל אנרג'י
מאגר לוויתן/ צילום: נובל אנרג'י

שותפות רציו הודיעה היום לבורסה כי חתמה אתמול על הסכם למימון חלקה בפיתוח לוויתן בהיקף 250 מיליון דולר, עם אופציה ל-150 מיליון דולר נוספים. בכך הושלמו הסכמי המימון של כל שותפות המאגר.

ההסכם נחתם עם קונסורציום הכולל בין השאר את HSBC ו-BNP Paribas ששימשו כחתמים, וכן את Natixis, בנק הפועלים, בנק דיסקונט, ING ו-ABN AMRO. את הקונסורציום ייצגו עורכי הדין סימון וינטרוב ושירי שחם ממשרד יגאל ארנון.

אחד התנאים להלוואה הוא רישום שני שעבודים למלווים על ידי הממונה על ענייני הנפט במשרד האנרגיה. ההלוואה מיועדת לפירעון בתשלום אחד בתוך 24 חודשים, אך ניתן להאריך אותה בשנתיים נוספות בכפוף להסכמת המלווים. במקרה שבו אחזקות בעלי השליטה ברציו יירדו אל מתחת ל-15%, השותפות תידרש לפרוע את ההלוואה באופן מיידי.

על פי הדיווח, "ההלוואה הינה דולרית ונושאת ריבית משתנה אשר תשולם מדי שלושה חודשים, המחושבת לפי LIBOR בתוספת מרווח מדורג ששיעורו האפקטיבי הממוצע, כולל עמלות שישולמו עד 120 ימים ממועד חתימת ההסכם, יעמוד לאורך תקופת ההלוואה על כ-9.3%... בנוסף, התחייבה השותפות לשלם עמלת אי ניצול אשראי בשיעור של 1.3% מיתרת הקרן הבלתי מנוצלת".

עוד נכתב כי "להבטחת פירעון ההלוואה תשעבד השותפות את זכויותיה בנכסים הקשורים לפרויקט לוויתן, לרבות, בין היתר, חזקות לוויתן, הסכם התפעול המשותף, ציוד הפרויקט ופוליסות הביטוח, הסכמי מכירת גז (כולל הסכמים שיחתמו בעתיד, ככל שייחתמו), זכויות השותפות מתוקף אישור היצוא לירדן, מניות השותפות בחברת לוויתן מערכת הולכה בע"מ וחשבונות ההלוואה".