גאדג'טים: אוזניות אלחוטיות לסמארטפון ולמחשב בו-זמנית

פלנטרוניקס BackBeat 100 נמכרות במחיר הגיוני, הן נוחות לשימוש, והסאונד שלהן מוצלח עבור הקטגוריה

אוזניות בתצורת קשת היושבות על הצוואר, הפכו לאחד הטרנדים החמים בתחום זה. הסיבה לכך היא שנוח להסתובב איתן שעות ארוכות במשרד או ברחוב, מבלי שהן יפריעו. בצורה הזו ניתן להאזין למוזיקה או לענות לשיחות מהסמארטפון. גם לפלנטרוניקס האמריקאית יש דגם בקטגוריה - BackBeat 100. האוזניות הללו לא יקרות וגם מציעות פתרון אידיאלי למאזיני המוזיקה במשרד.

חיבוריות: מי שיושב באופן ספייס במשרד, ככל הנראה מאזין למוזיקה במטרה להימנע מהרעש של הקולגות. הבעיה בהאזנה למוזיקה מהמחשב, היא שהאוזניות מחוברות אליו ולא לסמארטפון, עכשיו לכו תבצעו מעבר קבוע בין שיחות מהסמארטפון למוזיקה במחשב (אלא אם כן אתם מחזיקים אייפון ומקבוק). ה-BackBeat 100 מציעות חיבור מולטיפירינג. מה שאומר, שהן יודעות להתחבר בו זמנית ללפטופ ולסמארטפון ולאפשר האזנה למוזיקה מיו טיוב ומענה לשיחות מהטלפון. הכל כמובן בחיבור אלחוטי.

תקן הבלוטות' ב-BackBeat 100 הוא 4.1. היינו שמחים למצוא כאן גם התקן NFC לחיבור פשוט יותר לסמארטפון אנדרואיד.

עיצוב: ה-BackBeat 100 בנויות בתצורת קשת, אבל לא כזו היושבת על הראש. במקום זה הן מונחות על הצוואר. כך ניתן לשמור את האוזניות על הצוואר, כאשר הן לא בשימוש, כמעט מבלי להרגיש אותן.

האוזניות מגיעות עם מתאמי סיליקון בשלושה גדלים, הן לא זזו מהאוזניים בזמן הליכה, כך שבסך הכל היינו מרוצים מהן. בגב כל אוזנייה ניתן למצוא מגנט המאפשר לחבר את שתי האוזניות וכך למתן את ההתנדנדות שלהן. חבל שחיבור המגנטים לא עוצר את המוזיקה. הכפתורים עבור שליטה בעוצמת הצליל ממוקמים בחלק הפנימי של הקשת הימנית. הכפתורים גדולים ומחוספסים, כך שניתן להרגיש אותם בקלות. מלבד שליטה בעוצמת הווליום, ניתן להעביר שירים קדימה ואחורה (לחיצה ארוכה על כפתור ההגברה/הנמכה של הצליל).

משקל האוזניות עומד על קצת יותר מ-29 גרם. לא מדובר באוזניות כבדות וניתן להסתובב איתן על הצוואר מבלי שהן יפריעו. הפלסטיק לפעמים מציק בצוואר, אבל זו בעיה הקיימת בכל אוזניות מהסוג הזה. חבל שהאוזניות לא כוללות גם מיגון מסוים מפני רטיבות.

סאונד: הופתענו לטובה מהסאונד שה-BackBeat 100 מצליחות להוציא, במיוחד ביחס למחיר. הצליל מרגיש מלא, נקי, הבאס ברור, אבל לפעמים הצליל מעט עמום. גם בעוצמות גבוהות התוצאה טובה ורמת בידוד הרעשים הפאסיבית עובדת טוב. מצד שני, יש מעט זליגת סאונד בעוצמות הגבוהות.

שיחות: רוב הסיכויים שה-BackBeat 100 ישמשו אתכם לא רק להאזנה למוזיקה אלא גם לשיחות. השיחות נשמעות ברור, אבל הדבר דורש שימוש בשתי האוזניות. במקרים מסוימים רצינו לנהל שיחה עם אוזניה אחת ועדיין להיות קשוב לסביבה החיצונית, הצליל במקרה הזה היה מעט חלש. איכות המיקרופון טובה ולא קיבלנו תלונות בביצוע שיחות במשרד או ברחוב. האוזניות כוללות גם מנגנון רטט עבור התראה לשיחה נכנסת, בנוסף לחיווי קולי באמצעות צלצול מהאוזניות עצמן. הרטט הוא פתרון נוח, במקרה שהסמארטפון נמצא בכיס המכנסיים או בתיק ולא שומעים את הצלצול.

סוללה: ביצועי הסוללה מעולים. האנרגיה באוזניה מחזיקה כ-8 שעות, כולל שיחות טלפון והאזנה למוזיקה. זמן הטעינה עומד על כשעה וחצי. מחבר האוזניות הוא מסוג מיקרו USB. היינו שמחים אם פלנטרוניקס כבר הייתה עוברת כאן למחבר USB-C. מדובר במחבר איתו עובדים רוב סמארטפוני האנדרואיד מהשנה האחרונה.

אפליקציה: פלנטרוניקס מציעה אפליקציה יעודית לאוזניות שלה. זו מאפשרת ביצוע עדכוני גרסה, חיווי ויזואלי על מצב הסוללה ומדריך הפעלה.

בשורה התחתונה, ה-BackBeat 100 נמכרות במחיר הגיוני, הן נוחות לשימוש, כאשר הסאונד שלהן מוצלח עבור הקטגוריה. 

מחיר: 350 שקל

ציון: 9

צחי הופמן היה כתב הטכנולוגיה והגאדג'טים של "גלובס". כיום הוא מנהל בלוג ביקורות פרטי ("the gadget reviews") ועובד בחברת בלונד 2.0, המתמקדת ביח"צ לחברות סטארט-אפ.