חברת מנועי בית שמש (מב"ש), הנמצאת בשליטת קרן פימי, דיווחה ביום חמישי לבורסה כי הגיעה לסיכום על הסכם ארוך-טווח (לשנים 2017 עד 2030) עם חברת המנועים הגרמנית MTU. במסגרת ההסכם, שמהווה עדכון להסכם-מסגרת ישן של מב"ש מול MTU מ-2013, תייצר החברה חלקים שסיפקה בעבר לחברה הגרמנית, "כולל דסקאות למנועי סילון שונים".
ההכנסות מההסכם החדש צפויות להסתכם בכ-173 מיליון דולר לכל התקופה, כשחלק מהחלקים יסופקו החל ב-2019. במקביל להסכם החדש, במב"ש מעדכנים את תחזית ההכנסות מההסכם הישן מול MTU, שצפוי להסתיים בסוף 2018, לרמה של 55 מיליון דולר לעומת 63 מיליון דולר בתחזית המקורית. החברה הכירה עד ליום 31 בדצמבר 2016 בהכנסה מצטברת מהסכם זה בסך 38 מיליון דולר.
בתחילת השבוע שעבר דיווחה מב"ש על צמיחה שנתית של 11.5% בהכנסות ב-2016, לרמה של 86.2 מיליון דולר. הרווח הגולמי אשתקד הסתכם ב-16.7 מיליון דולר (19.5% מהכנסות) - גידול שנתי של 29%. בשורת הרווח התפעולי השנתי רשמה החברה צמיחה של 49%, לכ-11 מיליון דולר.
בשורה התחתונה הציגה מב"ש רווח נקי של כ-9 מיליון דולר אשתקד - עלייה של 15% לעומת הרווח ב-2015.
מי שהחזיק בשליטה בחברה עד לאחרונה, במשותף עם קרן פימי, היה המנכ"ל אבנר שחם, שמכר בסוף 2016 את עיקר מניותיו למשקיעים מוסדיים תמורת 65 מיליון שקל, ונותר עם 9.2% מההון. לאחר 25 שנים בתפקיד המנכ"ל הודיע שחם בינואר כי יפרוש באפריל השנה. מי שיחליף אותו יהיה רם דרורי, המכהן כמנכ"ל חברת התעשייה ארקל אוטומוטיב מאז 2009.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.