פתיחה מוצלחת לבן משה: רווח של 292 מ' ש' לאלון רבוע כחול

המעבר לרווח נבע בעיקר מהשלמת הסדר החוב בחברה ועלייה של 110 מיליון שקל בערך הנדל"ן להשקעה של החברה הבת, רבוע כחול נדל"ן

מוטי בן משה  / צילום:תמר מצפי
מוטי בן משה / צילום:תמר מצפי

חברת ההחזקות אלון רבוע כחול מסיימת שנה ראשונה מוצלחת תחת הנהגת איש העסקים מוטי בן משה. החברה סיימה את 2016 עם רווח נקי של 292 מיליון שקל, לאחר שרשמה הפסד מצטבר של 1.7 מיליארד שקל בשנתיים שקדמו לה. עקב כך, צמח ההון העצמי שלה והסתכם בסוף 2016 ב-653 מיליון שקל, וזאת בהשוואה לגירעון בהון של 280 מיליון שקל שנה קודם לכן.

המעבר לרווח ב-2016 נבע בעיקר מהשלמת הסדר החוב, שהביאה לביטול הפרשה של 252 מיליון שקל שבוצעה קודם לכן בקשר עם התחייבויותיה לחברה הבת לשעבר - רשת מגה. בנוסף לכך, תרמו לשורת הרווח גם עלייה של 110 מיליון שקל בערך הנדל"ן להשקעה של החברה הבת רבוע כחול נדל"ן, וזאת עקב ירידה בריבית ההיוון ושערוך קניון TLV שנפתח לאחרונה.

בנוסף לשליטה בחברת רבוע כחול נדל"ן, שולטת אלון רבוע כחול גם ברשת תחנות הדלק דור אלון וברשת חנויות כלי הבית נעמן גרופ. בספטמבר 2016 הושלם הסדר החוב של אלון רבוע כחול, במסגרתו קיבל בן משה את הבעלות על החברה תמורת הזרמה של 300 מיליון שקל לחברה ותשלום של כ-120 מיליון שקל לבעלי המניות הקודמים. מאז עלה ערכם של נכסי החברה וכעת מתקרב השווי הנכסי הנקי (NAV) שלה ל-1 מיליארד שקל.

בהמשך הוביל בן משה מהלך לגיוס חוב חדש של כ-760 מיליון שקל באמצעות הנפקת סדרת אג"ח חדשה (ד'), כאשר גיוס זה אפשר לחברה לפרוע את מלוא החוב הישן לבנקים ולמחזיקי אג"ח ג'. בסוף השבוע דיווחה החברה כי היא שוקלת לבצע גיוס נוסף באמצעות הרחבת סדרת אג"ח ד', שתמורתו תשמש להגדלת שיעורי ההחזקה בחברות הבנות ולהשקעות חדשות.

בן משה, המשמש גם כיו"ר אלון רבוע כחול, אמר היום כי החברה מציגה שיפור מהותי בכל היחסים הפיננסים והפחתה ניכרת ברמת המינוף. לדבריו, "עברנו להון עצמי גבוה ומשמעותי וייצבנו את האיתנות הפיננסית של החברה. חברות הבת של הקבוצה הציגו דוחות חזקים והן ערוכות להמשך צמיחה והתפתחות בתחומי פעילותן ובתחומים משיקים נוספים".

בן משה הוסיף כי נכון לסוף דצמבר שיעור ה-LTV (חוב פיננסי לשווי נכסים) הצטמצם לכ-45% בלבד, וכי יחס זה אף צפוי להשתפר בשבועות הקרובים עם קבלת הדיבידנדים שעליהם הכריזו לאחרונה רבוע כחול נדל"ן ודור אלון. "2017 אמורה להיות שנת ייצוב והרחבה של הפעילויות הקיימות", הוא אמר.

בדרך למסע רכש

רבוע כחול נדל"ן פתחה כאמור לאחרונה את קניון TLV החדש שהקימה במתחם השוק הסיטונאי בת"א, בשיתוף עם חברות השייכות למשפחות גינדי. בחודשים הקרובים יימסרו גם הדירות בפרויקט לידי הדיירים והחברות המקימות יוכלו להכיר בהכנסות ממכירת הדירות ויקבלו את יתרת התמורה בגינן.

עם הכספים הללו מתכננת החברה לצאת למסע של רכישת נכסים מניבים בארץ, כשבין היתר היא כבר הגישה הצעה לרכישת שני הקניונים של ארנה גרופ - הסטאר סנטר באשדוד וארנה נהריה. את החברה המרכזית השניה, דור אלון, מעוניין בן משה להפוך לזרוע האנרגיה של הקבוצה ולהרחיב את פעילותה מעבר לתחום הדלקים. בין השאר, נכנסה החברה לשותפות בהקמת תחנת כוח בקריית גת והיא עשויה גם להיכנס בנעליו של בן משה ולממש אופציה להקמת תחנת כוח בבאר טוביה.

ההשקעה של בן משה באלון רבוע כחול ממשיכה לצמוח
 ההשקעה של בן משה באלון רבוע כחול ממשיכה לצמוח